ေညာင္ရမ္းေခတ္သြင္းစာမ်ား (၁၆)

on Tuesday, May 10, 2011
ၿမိဳ႕ကို က်ယ္ေအာင္ခ်ဲ႕လွ်င္ သင့္ မသင့္ သိလုိပါသည္။

ေရေျမ့ရွင္ေလွ်ာက္သည္ဆရာေတာ္ ---
နန္းၿမိဳ႕ေတာ္ကို အေရွ႕၊ အေနာက္၊ ေတာင္၊ ေျမာက္ႏွစ္တာစီတိုး၍ ခ်ယ့္မည္အၾကံေတာ္ရွိသည္။ စက္ေတာ္ေခၚရာတြင္ ျမင္မက္ေတာ္မူသည္။ တခုေသာေတာင္ကို အျမစ္ေပၚေအာင္တူးေစသည္။ အျမစ္မျပတ္ႏိုင္ ခိုင္ခံ့ၿမဲျမံသည္။ ဤအရာမ်ားသည္ ေျပာင္းခ်ီေသာ္လည္းေကာင္း၊ ခ်ယ့္ေသာ္လည္းေကာင္း၊ အေၾကာင္း ၂-ပါးသည္ အယူေတာ္အသို႔ရွိမည္နည္း။ က်ယ္သည္အရာကိုသာ မျခဳန္းသင့္၊ က်ည္းသည္အရာကို က်ယ္ေအာင္ခ်ယ့္ျခင္းသည္ သင့္ပါမည္ေလာ။ ေလာကဓမၼမႈကို သိသာေအာင္ မိန္႔ေတာ္မူပါဆရာေတာ္။ ။

(သေျပလွစား၊ ၾကာပန္းညိဳစားတို႔ကို ေစေတာ္မူသည္။)Show/Hide

ေညာင္ရမ္းေခတ္သြင္းစာမ်ား (၁၅)

ရာဇမဏိစူဠာေစတီေတာ္ထီးတင္ရန္ ထြက္ေတာ္မူလွ်င္ ဧရာ၀တီကို ေလွတန္တားျဖင့္ ကူးသင့္ မသင့္ သိလိုပါသည္

ေရေျမ့ရွင္ေလွ်ာက္သည္ဆရာေတာ္ ---
သကၠရာဇ္ ၁၀၁၁-ခု၊ ကဆုန္လၦန္း ၁၁-ရက္၊ ၁-ေႏြေန႔၊ ရာဇမဏိစူဠာေစတီေတာ္ႀကီး ေရႊထီးတင္မည္ အခါေတာ္ရွိသည္။ ေရေျမရွင္လည္း ထြက္ေတာ္မူႀကီး ဓာတ္ ၄-ရပ္ အက်င္းအပအစီအရင္ႏွင့္ ထြက္ေတာ္မူမည္။ ဧရာ၀တီကို ေလွတန္တားျဖင့္ ကူးပါမည္သင့္သည္ မသင့္သည္ကို မိန္႔ေတာ္မူပါဆရာေတာ္။
ရည္မွန္ႏွင့္ ေအာင္ျမတ္ကို ေစေတာ္မူသည္။Show/Hide

ေညာင္ရမ္းေခတ္သြင္းစာမ်ား (၁၄)

ၿမိဳ႕နယ္စသည္တည္ရန္ ဌာ၀ရကိန္းေရာက္ႏွစ္ တြက္နည္းကို သိလိုပါသည္။

ေရေျမရွင္ေလွ်ာက္သည္ဆရာေတာ္---
ခမည္းေတာ္ဘ၀ရွင္မင္းတရားသည္ သကၠရာဇ္ (၉၆၀)တြင္ ဌာ၀ရကိန္းသင့္သည္၊ ၿမိဳ႕နန္းထီးကနက္ ေဆာက္စိုက္ေတာ္ မူသည္၊ ဌာ၀ရကိန္းကို မည္သို႔တြက္သနည္း၊ ဌာ၀ရကိန္းသင့္သည္ႏွစ္က ႏွစ္မည္မွ်ေရာက္ ဌာ၀ရကိန္းျဖစ္ဦးမည္နည္း သိသာေအာင္ သြင္းေတာ္မူပါဆရာေတာ္။ ။
(သရက္ခ်ဳိစား၊ အင္းတပင္စားတို႔ကို ေစေတာ္မူသည္။)

Show/Hide

ေညာင္ရမ္းေခတ္သြင္းစာမ်ား (၁၃)

မည္သည့္အခါ သကၠရာဇ္ၿဖိဳကိန္းေရာက္ပါမည္ သိလိုပါသည္။

ေရေျမ့ရွင္ေလွ်ာက္သည္ဆရာေတာ္---
ေကာဇာသကၠရာဇ္ကို ေဘးေတာ္ မိုးညွင္းမင္းတရားၿဖိဳေသာခါ သကၠရာဇ္ ၿဖိဳက်ိန္းမသင့္သည္ကို ၿဖိဳမွားေခ်၍ ကိုယ္ေတာ္အက်ိဳးပင္ ယိုယြင္းေသာအရာတို႔ကို ေရွးမွတ္ထားသည္စာမ်ားကို မွဴးမတ္တို႔က သြင္းသည္။ သကၠရာဇ္ၿဖိဳသည္ကား အဘဲက်ိန္းသင့္မွ ၿဖိဳသည္၊ သကၠရာဇ္ကိုၿဖိဳေသာ ေရေျမ့ရွင္တုိ႔မွာ အဘယ္သို႔ အက်ိဳးခံရမည္၊ မၿဖိဳပဲေန၍ သံုးေဆာင္ေသာ္ အျဖစ္မည္သို႔ရွိမည္ကို သိသာေအာင္ စာသြင္း ေတာ္မူပါဆရာေတာ္။ ။

Show/Hide

ေညာင္ရမ္းေခတ္သြင္းစာမ်ား (၁၂)

ပထမ ဒုတိယ တတိယသဂၤါယနာတင္ခ်ိန္တို႔၌ ျဖစ္ေပၚတိုးပြားသည့္ၿမိဳ႕ရြာစာရင္းကို သိလိုပါသည္။

ေရေျမရွင္ေလွ်ာက္သည္ဆရာေတာ္ ---
သကၠရာဇ္ ကလိယုဂအတို(၂)ခု၊ ၀ါေခါင္လျပည့္ေန႔ ေ၀ဘာရေတာင္ရင္း ဇရဲပင္ႀကီးတြင္ ပထမသဂၤါယနာတင္ရာတြင္ သဂၤါယနာ၀င္ၿမိဳ႕၊ သကၠရာဇ္ ကလိယုကအတုိ(၅၇)ခု၊ ဘုရားသိခင္သာသနာေတာ္ (၁၀၀)ျပည့္တြင္ ေ၀သာလီျပည္၌ ဒုတိယသဂၤါယနာတင္ရာတြင္ သဂၤါယနာၿမိဳ႕ရြာ၊ ပါဒလိပုဗၺပူရတြင္ တတိယသဂၤါယနာတင္ရာတြင္ သဂၤါယနာ၀င္ၿမိဳ႕ရြာတို႔ကို ဆရာေတာ္သာ သက္ေတာ္ရြယ္ေတာ္ ေလွ်ာက္ပတ္သည္။ အတိဂမၻီရ နက္နဲေတာ္မူသည္။ သိသာေအာင္ စာသြင္းေတာ္မူပါ ဆရာေတာ္။

(သကၠရာဇ္ ၉၇၀-ခု၊ နယုန္လဆန္း ၅-ရက္ေန႔ ဟံသာ၀တီေရႊနန္းေတာ္က ဆရာေတာ္အႏုရုဒၶါ ေက်ာင္းေတာ္သို႔ ကန္သာယာစား၊ ကန္ေပါက္စားတို႔ကို ေစေတာ္မူသည္။)

Show/Hide

ေညာင္ရမ္းေခတ္သြင္းစာမ်ား (၁၁)

တိုက္ခုႏွစ္တိုက္ ေနရာဌာနအပိုင္းအျခားကို ရွင္းပါရန္။

ေရေျမ့ရွင္ေလွ်ာက္သည္ဆရာေတာ္---

မဇၥ်ိမေဒသဟူေသာ ပါဒလိပုဗၺပူရကိုအစိုးရေသာသီရိဓမၼာေသာကမင္းႀကီးလက္ထက္ ၿမိဳ႕၊ တိုင္း၊ ခရိုင္၊ ႏိုင္ငံ ႏွင့္တကြအေရအတြက္(၈၄၀၀၀)ပြားရာက အက်ည္းအားျဖင့္ႏႈတ္ေသာ အေရွ႕ဘက္တိုက္၊ အေနာက္ဘက္ တိုက္၊ ေတာင္ဘက္တိုက္၊ ေျမာက္ဘက္တိုက္၀င္ စခ်ီစျမင္ ကလံသံႏွင့္ ေျမတိုင္းေျမထိန္းရွိေသာ ၿမိဳ႕ရြာတို႔သည္ကား အဘယ္မွ် တတိုက္၀ယ္ဦးေရ ၿမိဳ႕ရြာရွိသနည္း။ တြင္းသင္းတိုက္၊ မဟာဒါန္တိုက္၊ ဆင္ေၾကးတိုက္ဟူေသာ (၇)တိုက္၊ သေရေခတၱရာ (၇)တိုက္၊ ဖ်င္တ (၄)တိုက္၊ သန္လ်င္ရွမ္း ရ-ရြာ၊ ျပည္ၿမိဳ႕ေပါက္ဟူ၍ ရွိသည္အရာမ်ားကို ေရွးျပဳစုတည္ထားရင္းႏွင့္တကြ သိခ်င္ပါသည္။ သိမွတ္သားေအာင္ စာသြင္းေတာ္မူပါဆရာေတာ္။ ။
(ထီးေပါင္းကားစား၊ ေတာင္ျပဳန္းငယ္စားတို႔ကို ေစေတာ္မူသည္။)Show/Hide

ေညာင္ရမ္းေခတ္သြင္းစာမ်ား (၁၀)

တရိယဂၤမည္ေသာသေဘၤာဆိပ္ကား အဘယ္ၿမိဳ႕ကိုဆိုလိုပါသနည္း။

ေရေျမ့ရွင္ေလွ်ာက္သည္ဆရာေတာ္---
အကၽြန္းကၽြန္း၌ ေနကုန္ေသာကုန္သည္တို႔သည္ သင္းေဘာကူး၍ တကာေတာ္ႏိုင္ငံအစြန္းျဖစ္ေသာ တရိယဂၤဒီပသို႔ သင္းေဘာဆိုက္သည္။ တရိယဂၤဒီပသင္းေဘာဆိပ္သည္ ထင္ရွားစြာ ဘယ္ကာလက ျဖစ္သနည္း။ ေဘးေတာ္သတိုးမင္းဖ်ားကသည္ ၁၉-ဆက္ေသာမင္းတို႔ လက္ထက္ေတာ္၌ ျဖစ္သေလာ၊ တရိယဂၤဒီပဟူေသာအမည္သည္ အဘယ္ကာလကပင္တြင္သနည္း။ တရိယဂၤဒီပအေၾကာင္းကို သိသာေအာင္ စာသြင္းေတာ္မူပါဆရာေတာ္။ ။

Show/Hide

ေညာင္ရမ္းေခတ္သြင္းစာမ်ား (၉)

on Thursday, May 5, 2011
သီဟိုဠ္က ဟံသာ၀တီသို႔ေရာက္လာၿပီးမွ ယခုအ၀တြင္ရွိေသာ စြယ္ေတာ္ျမတ္အေၾကာင္းသိလိုပါသည္။

ေရေျမ့ရွင္ေလွ်ာက္သည္ဆရာေတာ္ ---
သီဟိုဠ္ျပည္ကိုအစိုးရေသာ မဟာဥဂၢဓမၼရာဇာမင္း မရွိေနာက္ သားေတာ္ၾသရသဓမၼရာမ၊ သည္ေအာက္ ဓမၼသုႏၵ၊ သည္ေအာက္ ဓမၼဒိႏၷ၊ သည္ေအာက္ ဓမၼဓရဟူ၍ ေလးေယာက္ေသာသားေတာ္တို႔တြင္ အႀကီးအား ျပည္စည္းစိမ္ကိုေပးသည္ကို အႀကီးျဖစ္ေသာ ဓမၼရာမမင္းသားက ညီေတာ္ဓမၼသုႏၵအား နန္းတက္ပါေစ။ ကၽြႏု္ပ္မူကား ကလိဂၤရာဇ္ကေရာက္ေသာ စြယ္ေတာ္ျမတ္တို႔ကို ကိုးကြယ္၍ ေဒသစာရီလည္ပါမည္ဆိုလွ်င္ ကိုးကြယ္ပါေတာ့အပ္၏။ ဓမၼသုႏၵမင္းသားကို နန္းတင္ကုန္၏။ ေနာင္ေတာ္ဓမၼရာမမင္းသားသည္ သီဟုိဠ္ ကၽြန္းတြင္ ေဒသစာရီလည္၍ မိစၧာဒိ႒ိအယူကိုစဲြေသာ ေဇာတိတမျပည္သို႔ေရာက္၏။ စြယ္ေတာ္ျမတ္ တန္ခိုးေတာ္ေၾကာင့္ မဆိတ္မတိတ္ စည္ပင္စြာရွိ၏။ တေယာက္ေသာအိမ္နီးျခင္း မိုက္မဲေသာလူက မင္းသို႔ၾကားရာတြင္ မင္းရင္ျပင္သို႔ေခၚ၍ ႏွိပ္စက္သည္။ ဓမၼရာမမင္းသားကလည္း သီဟိုဠ္မင္းျဖစ္ေၾကာင္းကို ဆိုေသာ္လည္း စြယ္ေတာ္ျမတ္ကိုသာ လူရိုးဆို၍ ျမွဳပ္ထားရသည္အရာမ်ားကို ရာဇပံု ရာဇထံုးမ်ားတြင္ မွတ္စုမွတ္သားတို႔ကို ေတြ႔သည္။ သိသာေအာင္ဆရာေတာ္က သြင္းေတာ္မူပါဆရာေတာ္ ။ ။
(အႏုရုဒၶါဆရာေတာ္ေက်ာင္းသို႔ သာ၀တၳိစား၊ မုန္လွစားတို႔ကိုေစေတာ္မူသည္။)Show/Hide

ေညာင္ရမ္းေခတ္သြင္းစာမ်ား (၈)

ဗန္းေမာ္၊ သိႏၷီဘက္သို႔ မင္းကိုယ္ေတာ္တိုင္ စစ္ခ်ီသင့္၊ မသင့္။
(ေညာင္ရန္းမင္းတရား ေရႊ၀ၿမိဳ႕ကိုျပဳစုတည္ေထာင္ေသာႏွစ္၌ ဆရာေတာ္ကိုေမးေလွ်ာက္သည္။)

ေရေျမ့ရွင္ေလွ်ာက္သည္ဆရာေတာ္--
ဗန္းေမာ္၊ သိႏၷီၿမိဳ႕မ်ားက တိုင္းေရးျပည္မႈတို႔ကို လႈပ္ရွား၍ ရွမ္းျပည္တလႊားကပင္ ၿမိဳ႕ကပင္ရြာသုိ႔၊ ရြာကသည္ ေတာသို႔ ေျပာင္းထြက္၍ မၿငိမ္မသက္ေၾကာင္းကို အတပ္အၾကပ္သိရသည္။ ဗိုလ္မွဴးတပ္မွဴးတို႔ကို ခန္႔ထား ခ်ီသြားရေစေသာ္ သင့္ပါမည္ေလာ။ ေရေျမရွင္ကိုယ္ေတာ္ပင္ခ်ီသြားမွ သင့္မည္ေလာ။ သည္အရာမ်ားကို ေဗဒင္ကိန္းခန္း ဓာတ္ပန္းစစ္တြက္ေဆးေၾကာ၍ သိသာေအာင္ စာသြင္းေတာ္မူပါဆရာေတာ္။
(လႈိင္းတက္စား၊ သာဂရစားတို႔ကို ေစေတာ္မူသည္။)Show/Hide

ေညာင္ရမ္းေခတ္သြင္းစာမ်ား (၇)

on Wednesday, May 4, 2011
သီဟိုဠ္ေရာက္စြယ္ေတာ္မွာ အစစ္ျဖစ္သည္၊ သို႔မဟုတ္ အပြားမွ်သာျဖစ္သည္ သိလိုပါသည္။

ေရေျမ့ရွင္ေလွ်ာက္သည္ဆရာေတာ္ --
သံုးလူအထြတ္ျမတ္စြာဘုရား၏ စြယ္ေတာ္ျမတ္သည္ ကလိကၤရာဇ္ျပည္က သီဟိုဠ္ကၽြန္းသို႔ ေရာက္ေတာ္မူသည္။ အထက္လက်္ာထက္ေအာက္၊ ေအာက္လက္၀ဲထက္ေအာက္ က်မ္းဂန္တြင္ ရွိမည္။ ဟံသာ၀တီျပည္ႀကီး၌ ခမည္းေတာ္ဘုရားလက္ထက္ေတာ္ သီဟိုဠ္ျပည္ကိုအစိုးရေသာ ဓမၼပါလမင္းက ေရာက္သည္ စြယ္ေတာ္တဆူ၊ သပိတ္တလံုး၊ မင္းသၼီးႏွင့္တကြ ရတနာအျပည့္တင္ေသာ သင္းေဘာႏွင့္တကြ ဆက္သည္ စြယ္ေတာ္ သပိတ္ေတာ္မွာ ကိုးကြယ္ေတာ္မူအပ္ပါသည္။ ေရာက္သည္ သပိတ္သည္ ရာဇာယတနတြင္ စတုေလာကပါလနတ္တို႔လွဴေသာ သပိတ္ေလာ၊ သီဟိုဠ္ကၽြန္းကိုအစိုးရေသာ အဘယဒု႒ကာမဏိသည္ မဟာေစတီကို တည္ေသာအခါ သီဟိုဠ္ၿမိဳ႕ အေရွ႕ေတာင္ေထာင့္ (၅)ရက္ ခရီး၀ယ္ရွိေသာ ေစတီ ဘိနပ္ေတာ္ကား ေျခာက္ဆယ့္ေလးမင္း မယ္စား သံုးစရြတ္ႏွင့္သံုးခြက္ရွိသည္။

အရပ္ေတာ္ကား ဘုရားသိခင္အေတာင္ေတာ္ႏွင့္ ႏွစ္ေတာင္အေရအတြက္ရွိသည္ကို (၇)ေတာင္တာႏွင့္ တာဖြဲ႔ေသာ္ (၈၅၇)တာ တေတာင္ရွိသည္။ ထိုေစတီေတာ္၌ ဌာပနာရန္ ရွင္ရဟႏၲာျမတ္တို႔သည္ ေဘာဂ၀တီျပည္သို႔ ၾကြ၍ပင့္သည္။ စြယ္ေတာ္ကို နတ္နဂါးကိုးကြယ္၀ွက္ရာတြင္ တန္ခိုးျပာဋိဟာႏွင့္ႏွိပ္နင္း၍ ယူေဆာင္ရသည္မ်ားကို က်မ္းဂန္လာသည္။ နဂါးျပည္ကေရာက္ေသာ စြယ္ေတာ္စစ္ပင္ေလာ၊ အပြားေလာ။ မသိသာပါ။ သိသာေအာင္ က်မ္းဂန္ၾကည့္၍ မိန္႔ေတာ္မူပါဆရာေတာ္။ ။
(တပယ္စား၊ ေတာင့္ရစ္စားတို႔ကို ေစေတာ္မူသည္။)Show/Hide

ေညာင္ရမ္းေခတ္သြင္းစာမ်ား (၆)

ယခု ၿမိဳ႕နန္းတည္ထားလ်က္ရွိေသာ သန္လ်က္ကၽြန္းေနရာတြင္ ယခင္ကမည္သည့္ၿမိဳ႕နန္းျဖစ္ဘူးေၾကာင္း သိလုိပါသည္။

ေရေျမ့ရွင္ေလွ်ာက္သည္ဆရာေတာ္ --
တကာေတာ္စံေနေသာသံလ်က္ကၽြန္းတြင္ ထီးနန္းကနက္စိုက္ေဆာက္သည္။ ရာဇပလႅင္ ဥဂင္ရႊင္သည္၊ ရာဇာဘိေသက ခံသည္။ ထီးေဆာင္းနန္းေနတို႔တြင္ သိသာရံုေကာက္ႏႈတ္၍ စာသြင္းေတာ္မူပါ။ ဥပေမယ်ကား- ျမင္းသာ စီးတတ္သည္၊ `ျမင္းထီး ျမင္းမ` မသိဆိုေသာ စကားေဟာင္းရွိေခ်သည္ျဖစ္၍ အက်ဥ္းအားျဖင့္ သိသာမွတ္သားရံု အတိဂမၻီရဉာဏ္ေတာ္ျဖင့္ ေထာက္ရႈ၍သြင္းေတာ္မူပါဆရာေတာ္ ။ ။
(ကိုရန္ရြာစား၊ က်ပို႔စားတို႔ကို ေစေတာ္မူသည္။)

Show/Hide

ေညာင္ရမ္းေခတ္သြင္းစာမ်ား (၅)

ေစတီတဆူအတြင္း၌ ေစတီတဆူတည္သင့္၊ မတည္သင့္။ ေစတီကိုေျပာင္းသင့္၊ မေျပာင္းသင့္။

ေရေျမ့ရွင္ေလွ်ာက္သည္ဆရာေတာ္ --
ဇမၺဴဒီပါကၽြန္းစေသာ ကၽြန္းငယ္ငါးရာတို႔၌ သံုးလူအထြတ္ ဘုရားရွင္ေမြေတာ္ဓာတ္ေတာ္ ေရာက္ရာအရပ္တို႔၌ ေစတီတည္ျခင္း၊ ကူတည္ျခင္း၊ ေရတြင္းတူးျခင္း၊ ေရကန္ျပဳျခင္း၊ ေက်ာင္း သိမ္ စရပ္ တန္တားေဆာက္ျခင္း၊ ပလႅင္ျပဳျခင္း၊ ျပႆဒ္တေဆာင္ေဆာက္ျခင္း၊ ေရစင္သြန္း၍ မဟာပထ၀ီသို႔ေရစက္ခ်၍ ျပဳစုလွဴဒါန္းသမွ် ဌာနတို႔သည္ကား ျမတ္ေသာမဟာဘူမိက ၀င္ေခ်သည္။ ထိုေျမ၊ ထိုအေဆာက္အဦး၊ ထိုေတာင္တို႔သည္ အျမတ္ယူရမည္။ ထိုျပည္ ထိုၿမိဳ႕ကို အစိုးရေသာမင္းတို႔လက္ထက္ ေတာအံုခ်ံဳပိတ္ေပါင္း ထူထပ္၍ အတည္အထား အျပဳအစု အေစ့အႏွံ႔မျဖစ္ႏိုင္၍ က်န္ၾကြင္းေသာ ေတာႀကီးမ်က္ရွည္လည္း ရွိသည္။ ထိုထိုေသာ ေတာႀကီးမ်က္ရွည္ ေတာင္ထိပ္တို႔တြင္ အဆက္ဆက္စိုးအုပ္ေသာ မင္းဧကရာဇ္တို႔ေသာ္လည္းေကာင္း၊ မင္းသား၊ မင္းေျမး၊ သူေ႒းသူၾကြယ္၊ ၿမိဳ႕ေနျပည္သားတို႔သည္လည္းေကာင္း၊ အတည္အထား အျပဳအစုမရွိ ေတာသက္သက္ျဖစ္သည္။ Show/Hide

ေညာင္ရမ္းေခတ္သြင္းစာမ်ား (၄)

အ၀ရန္ေအာင္ျမင္ဘုရားသမိုင္း သိလိုပါသည္။

ေရေျမ့ရွင္ေလွ်ာက္သည္ဆရာေတာ္ --
ယခုဘာ့တေမာ့အေရွ႕ ရန္ေအာင္ျမင္ဘုရားကို တည္ထားေသာမင္းကို စာေဟာင္းမ်ားတြင္မဆုိ။ ရန္ေအာင္ျမင္ဟူ၍ ရတနာပူရတြင္ ထင္ရွားစြာ ၿမိဳ႕ေနျပည္သားတို႔ ပူေဇာ္ဖူးျမင္ၾကသည္။ တည္ထားသည့္သကၠရာဇ္ လ၊ ရက္၊ ေန႔၊ သာသနာေတာ္တို႔ကို အတတ္သိခ်င္သည္။ မိန္႔ေတာ္မူပါဆရာေတာ္။ သာဂရစား၊ ပန္းတြင္းစားတို႔ကို ေစေတာ္မူသည္။Show/Hide

ေညာင္ရမ္းေခတ္သြင္းစာမ်ား (၃)

ပုညရွင္ေစတီေတာ္ တကာအေၾကာင္း သိလိုပါသည္၊ ေစတီကိုလည္း ယခင္ရွိၿပီးေစတီႏွစ္ဆူကိုငံု၍ တည္ထားျခင္းဟုတ္၊မဟုတ္သိလိုသည္။

ေရေျမ့ရွင္ေလွ်ာက္သည္ဆရာေတာ္ --
စစ္ကိုင္းမင္း၀ံေတာင္တြင္ ေစတီေတာ္ကို ပုညေစတီဟု ေခၚေ၀ၚကုန္သည္။ ပုညာဆိုေသာသူသည္ ၿမိဳ႕သူႀကီးေလာ၊ အမတ္ပင္ ပုညာခံသေလာ၊ ပုညာအမတ္သည္ အိမ္စည္အိမ္ဦးတြင္ထဲေသာ ၀ိဇယပူရက ပန္းထိမ္ငစိမ္သင့္ ယူခဲ့ေသာ တူထဲကတဆူ၊ ေပထဲကတဆူထြက္၍ ဘလားလံုးရွိ တ၀င္း၀င္းရွိသည္ကို ရတနာပန္းေတာင္းျဖင့္ခံ၍ က်ိန္း၀ပ္ေတာ္မူပါ ေတာင္းပန္သည္။ ေမြေတာ္ႏွစ္ဆူနားသည္။ မိုးေသာက္လွ်င္ ေျချမန္ကုလားကိုေစ၍ ေရႊလင္ပန္းတြင္ သင္ပုတ္အျပည့္ျပင္၍ ေမြေတာ္ႏွစ္ဆူတို႔ ပတၱျမားၾကဳတ္ႏွင့္ သင္ပုတ္ဦး၌ ျမွဳပ္မွ အေမာင္.. ေလးကၽြန္းဆီမီးေတာင္က တက္၍ ေတာင္ထိပ္တျပင္ တင္ခ်င္စိတ္ရွိသည္၊ ေတာင္ထိပ္တင္ခဲ့ေတာ့ မွာထားပို႔ေစသည္။ ေလးကၽြန္းဆီမီးကတက္၍ ေတာင္ရိုးကို ေလွ်ာက္သည္။ သီရိ(ဓမၼာ)ေသာကမင္းႀကီး တည္ေသာေစတီတဆူ၊ ပတူသဃၤရာဇာတည္ေသာ ေစတီတဆူအၾကားတြင္ တည္ထားသည္။ ထိုတြင္ ႏွစ္ဆူေသာေစတီကို ၿမိဳ၍ ပုညာအမတ္ ေစတီတည္သည္ကို အသခၤယာေစာယြန္းသည္ မာန္တက္၍ ပုညာအမတ္ကို ေရစိမ္ရာတြင္ ေရပင္၀ွမ္း၍ ပုညာအမတ္သည္ ေရျပင္ထက္ ပကတိေနႏိုင္သည္။ အစည္စကား ဆိုတုံၾကသည္။ သိသာေအာင္ မိန္႔ေတာ္မူပါဆရာေတာ္ ။ ။Show/Hide

ေညာင္ရမ္းေခတ္သြင္းစာမ်ား (၂)

ဘုရားရွင္ဆံေတာ္ျမတ္ရွစ္ဆူကို ဌာပနာေသာေစတီရွစ္ဆူတြင္ သီဟပဗၺတေစတီေတာ္၌ ဌာပနာေသာ ဆံေတာ္ျမတ္ ေျမသို႔မက်ဘဲ ရွိသည့္အျခင္းအရာကို ရွင္းလင္းပါရန္။ ။

ေရေျမ့ရွင္ေလွ်ာက္သည္ဆရာေတာ္ --
သံုးလူအထြတ္ျမတ္စြာဘုရားသည္ တဖုႆ၊ ဘလႅိက ကုန္သည္ညီေနာင္တို႔ေနာက္မွ ဘုရားသခင္ေျခာက္၀ါေျမာက္ေသာ ဆံေတာ္ရွစ္ေခ်ာင္းကို ကုန္သည္တို႔အား ဇာလိယေတာင္တြင္ အပ္ေတာ္မူသည္။ ဆံေတာ္ျမတ္ကို နတ္တို႔ႏွင့္ညွိ၍ ေဇယပဗၺတ-ဟူေသာ ေမာေထာရွင္ေစာကို တည္၍ ဌာပနာသြင္းသည္။ နာဂပဗၺတတြင္ ႏွစ္ေခ်ာင္း၊ နိေျဂာဓပဗၺတတြင္ ႏွစ္ေခ်ာင္း၊ ေဂဟပဗၺတတြင္ ႏွစ္ေခ်ာင္း၊ က်ေဇာမည္ေသာအရပ္တြင္ ႏွစ္ေခ်ာင္း၊ ေတာင္ႀကီးတြင္ ႏွစ္ေခ်ာင္း၊ တလိုင္လိုမလြန္တြင္ ႏွစ္ေခ်ာင္း၊ အသိတတြင္ ႏွစ္ေခ်ာင္း ဌာပနာ၍ ေစတီတည္ေသာအခါ သိၾကားနတ္မင္း ရေသ့တို႔ႏွင့္တည္သည္။ သီဟပဗၺတတြင္ ေစတီကား ေတာင္ထိပ္ေျမကို မက်ပဲေကာင္းကင္၌ တည္သည္အရာမ်ားကို ေရွးသူေတာ္ေကာင္းတို႔ မွတ္သားထားေသာစာမ်ားကို သြင္းၾက၍ သိေတာ္မူသည္။ ထိုရွစ္ဆူေသာေစတီတြင္ ေကာင္းကင္၌ မည္သို႔တည္၍ ေတာင္ထိပ္သို႔ မက်ရွိေလသနည္း။ သည္အရာတို႔ကို သိသာေအာင္ မိန္႔ေတာ္မူပါဆရာေတာ္။Show/Hide

ေညာင္ရမ္းေခတ္သြင္းစာမ်ား (၁)

ဂႏၶာရမင္း၊ ရခိုင္မင္း၊ လင္းဇင္းမင္း၊ ယြန္းမင္းတို႔ ပင္းယတြင္သကၠရာဇ္ (၆၇၄)ခုက လာေရာက္ တည္ထားၾကေသာေစတီမ်ား ယခုအခါတိမ္ျမဳပ္ေနသည္၊ ရွာေဖြျပသႏိုင္မည္လား သိလိုပါသည္။

ေရေျမရွင္ေလွ်ာက္သည္ဆရာေတာ္-
စႏၵစကၠပဗၺတေတာင္ အေရွ႕ပင္းျခားအင္းတြင္ ေျမေတာင္ရွိသည္၊ ထိုတြင္ သကၠရာဇ္(၆၇၄)ခု၊ တေပါင္းလဆန္း(၇)ရက္ေန႔ တစီးရွင္တည္ရာတြင္ ကိုးဌာနသည္ကား--ပန္းရစည္းခံုေစတီေတာ္၊ အတြင္းေက်ာင္း၊ ေရႊကူ၊ ၿမိဳ႕ေတာ္၊ နန္းေတာ္၊ ေဆာက္ရွည္ကန္၊ ကန္လွ- ကိုးဌာနတို႔ကို တခ်ိန္တခါတည္း တည္သည္ဆိုေသာ စာေဟာင္းမ်ားသည္ ထင္ရွားစြာရွိသည္၊ ေစတီေတာ္ကို တည္ေသာခါ ဂႏၶာရမင္း၊ လင္းဇင္းမင္း၊ ယြန္းမင္း၊ ရခိုင္မင္းတို႔ကို ေရႊေပအကၡရာ သံေစ၍ မဟာမိတ္ အထကၡာရီျပဳ၍ ေခၚရာတြင္ လာေရာက္ၾကသည္။ Show/Hide

စကားလက္ေဆာင္



ေညာင္ရမ္းေခတ္ သြင္းစာမ်ားကို အြန္လိုင္းခ်စ္သူမ်ားထံ မွ်ေ၀ေပးခ်င္တဲ့ေစတနာဆႏၵ တစ္ခုတည္းနဲ႔ ဒီဘေလာ့ေလးကို တည္ေဆာက္ခဲ့မိတာပါ။ ေညာင္ရမ္းေခတ္ဆိုတာ ဘယ္တုန္းကပါလို႔ ေျပာစရာ လိုမယ္မထင္ပါဘူး။ သမိုင္းကို အကဲခတ္ဖူးသူတိုင္း ´ေညာင္ရမ္းေခတ္´ ဆိုတာကိုသိလိမ့္မယ္လို႔ ယံုၾကည္မိပါတယ္။ သမိုင္းခ်စ္သူေတြအတြက္ေတာ့ ဒီသြင္းစာေတြဟာ အဖိုးမျဖတ္ႏိုင္တဲ့ရတနာေတြလို႔ ေျပာလို႔ရႏိုင္မယ္ထင္ပါတယ္။ သြင္းစာမ်ားကိုေလ့လာေနသူမ်ား အတြက္ တစ္စုတစ္ေ၀းတည္း အလြယ္တကူရရွိေစႏိုင္ဖို႔ကိုလည္းရည္ညႊန္းပါတယ္။ အေနာက္တိုင္း ေတြးေခၚပညာရွင္ ဘာ၀ါ(Bulwer) ေျပာဖူးတဲ့စကားေလးကို သတိရမိတယ္။ ´Laws die, books never.= ဥပေဒေတြကေတာ့ေပ်ာက္ကြယ္သြားတတ္ပါတယ္။စာအုပ္ေတြကေတာ့ ဘယ္ေတာ့မွ မေပ်ာက္ကြယ္ ႏိုင္ပါဘူး´တဲ့။

ေညာင္ရမ္းေခတ္တြင္ဘုရင္မင္းျမတ္ရဲ႕အေမးကိုဆရာေတာ္(သံဃာေတာ္)တို႔ကေျဖဆိုထားတဲ့ သြင္းစာမ်ား အမ်ားအျပားရွိခဲ့ပါတယ္။ အဲဒီသြင္းစာအခ်ိဳ႕ကို စုေပါင္းမွတ္သားထားတဲ့ေပမူတစ္ဆူကို အမရပူရၿမိဳ႕၊ေတာင္ေလးလံုဆရာေတာ္ ဦးပညာေဇာတ ကူးယူထားတဲ့လက္ေရးစာမူကိုစာစီကာ လက္ဆင့္ကမ္း ေပးလိုက္ျခင္းမွ်သာျဖစ္ပါတယ္။Show/Hide

ေညာင္ရမ္းေခတ္သြင္းစာမ်ား (၃၀)

ဘုရင္းမင္းတို႔စံေတာ္မူရာအရပ္မွ နံေတာ္မူလရွိရာအရပ္၌ ေကာင္းမႈေစတီတည္ထားအပ္ေၾကာင္းသြင္းစာ

ဘုန္းေတာ္အလြန္းႀကီးလ်က္ အသက္ရာျမတ္ အာယုကပ္ပတ္လံုး အႏၲရယ္ရန္မာန္ခပ္သိမ္း ကင္းၿငိမ္းေတာ္မူ၍ ဗုဒၶကၤုဘုရားအလ်ာျဖည့္ရာမွန္လွ စရိယတရားျမတ္သံုးပါးကို ျဖဴထားစင္ေထြ ျပည့္ေလေလသာ ျဖည့္ေဆာင္ေတာ္မူႏုိင္ပါေစေသာဟု၊ ဥတၱမဟာသီလဝံသဆရာေတာ္ ေမတၱာရည္မွတ္၍ မျပတ္ပို႔ေရာက္အပ္ေသာ သာသနာ့ဒါယကာ မဟာဓမၼရာဇ္တရားမင္းျမတ္၊ မင္းဘို႔မင္းရန္ မင္းႏွင့္တန္ေသာ၊ က်င့္ဝတ္တရားတို႔ကို၊ ဘုရားရွင္ေဟာေတာ္မူနည္းတရားကို၊ အမွီျပဳ၍ ေရွးဆရာႀကီးတို႔၊ ဝတၳဳ စာေစာင္ ပ်ိဳ႕ကဗ်ာတို႔ျဖင့္၊ မင္းက်င့္ခန္းကို ျပညႊန္ေတာ္မူတိုင္း မခၽြတ္မယြင္း၊ က်င့္ေဆာင္ေတာ္မူပါလွ်င္၊ ခ်မ္းသာသံုးပါး ထင္ရွားေရွ႕ေတာ္က ရွိပါေတာ့သည္။Show/Hide

ေညာင္ရမ္းေခတ္သြင္းစာမ်ား (၃၂)

ထီးနန္းေျပာင္းလဲရျခင္း၊ တိုင္းႏိုင္ငံ၌ ေဘးဆိုးက်ေရာက္ျခင္းႏွင့္ စစ္မက္ထူေျပာျခင္းျဖစ္ေစေသာ ကိန္းခန္းဓာတ္တို႔ကို သိလိုပါသည္။

ေရေျမရွင္ေလွ်ာက္သည္ဆရာေတာ္ ---
စာေဟာင္းမ်ားတြင္ ဓာတ္ေလးရပ္၌၊ ဓာတ္ဆန္းဓာတ္ပ်က္တို႔တြင္ ၃-ပါတ္ရန္မာန္အႏၲရယ္မ်ား၍ ထီးနန္းေျပာင္းျခင္း၊ တိုင္းေရးျပည္ေရးခက္ျခင္း၊ စစ္မက္တက္ျခင္းအမႈတို႔သည္ အထူးထူးျဖစ္၍ ထိတ္ေလေသာ အရာ လာလတၱံ႕ေသာအနာဂါတ္တို႔၌ မည္သို႔ျဖစ္လတၱန္႔သည္မ်ားကို ဆရာေတာ္သည္ အတိဂမၻီရရွိေတာ္ မူသည့္အတိုင္း ဓာတ္ပန္းဓာတ္ကိန္းဓာတ္ဆန္းစုတ္ပ်က္စေသာအရာတို႔ကို သိသာေအာင္ အက်ဥ္းျပ၍ စာသြင္း ေတာ္မူပါဆရာေတာ္။
ဝမ္းဘဲအင္းျမတ္နန္းဘံုသာနန္းေတာ္က စားေတာ္ကြံးေရကိုင္ မင္းလွေရႊေတာင္ မင္းလွေက်ာ္သူတို႔ကို ေစေတာ္မူသည္။Show/Hide

ေညာင္ရမ္းေခတ္ဦး မင္းတို႔၏ေလာကီယံုၾကည္မႈမ်ား

ေညာင္ရမ္းေခတ္ဦးတြင္ စိုးစံခဲ့ၾကေသာ ေညာင္ရမ္းမင္းတရား၊ အေနာက္ဘက္လြန္မင္းႏွင့္ သာလြန္မင္းတို႔သည္ ေထရ၀ါဒဗုဒၶဘာသာကို သက္၀င္ယံုၾကည္ၾကသူမ်ားျဖစ္ၿပီး သာသနာေတာ္ကို အားေပးခဲ့ၾကသည္။ သို႔ေသာ္ ထိုမင္းတို႔သည္ ဗုဒၶသာသနာေတာ္မွအပ ေလာကီယံုၾကည္မႈတို႔ကိုလည္း လက္ခံလုပ္ေဆာင္ခဲ့သည္ကို ေတြ႔ရသည္။

ေညာင္ရမ္းမင္းသည္ ေအဒီ ၁၅၉၇-ခုတြင္ ေတာျဖစ္ေနေသာ အင္း၀ကို အ၀ဟုသမုတ္ၿပီး ၿမိဳ႕ေတာ္အျဖစ္ သတ္မွတ္သည္။ ဘုမၼစိုး၊ ရုကၡစိုး၊ အာကာသစိုး၊ ေသာတာပန္နတ္၊ သကဒါဂန္၊ အနာဂန္၊ သာသနာေတာ္ေစာင့္ ၿမိဳ႕ေစာင့္နတ္တို႔ကို ပသပူေဇာ္ရန္ ၀န္ႀကီးမ်ားႏွင့္ ပုဏၰားမ်ားကို ႀကိဳတင္ေစလႊတ္သည္။ ၁၂၄-ကြက္ေသာေၾကးနီျပား အင္းမ်ားကို ကြက္ေသအင္းခ်၍ အင္းဦးၿမိဳ႕ေတာ္ဘက္သို႔ လွည့္လ်က္ ျမွဳပ္သည္။ ေညာင္ပင္တစ္ရာကို ႏွစ္တာျခားစီ စိုက္သည္။ ေညာင္ပင္စိုက္စဥ္တြင္ ပညာရွိတို႔က မဟာကာလကာႀကီးမႏၱာန္ေတာ္၊ မဟာမာရမိုနႀကီးမႏၱာန္ေတာ္ မန္း၍ နတ္ပြဲအစံု တည္ထား က်င္းပ၏။ ၿမိဳ႕၏အေရွ႕ႏွင့္ အေနာက္ထိပ္တို႔တြင္ ေညာင္ပင္ႏွစ္ပင္ကို စိုက္သည္။ ထိုေညာင္ပင္ႏွစ္ပင္ကို မႏၱာန္မန္းမႈတ္၍ ေဆး၀ါးဖ်န္းပက္သည္။ အင္းေထာင္ျပည့္စီ ခ်သည္။ အေစာင့္နတ္သမီး နတ္သားတန္ေဆာင္းတြင္ သူတစ္ေကာင္ တင္သည္။ တန္းဟူသမွ်ႏွင့္ အရပ္အကြက္တို႔တြင္ အင္း၊ ယတရာ၊ ရန္ႏွိမ္မာန္ႏွိမ္၊ ရန္ၿပိဳ၊ မာန္ၿပိဳ၊ ႏွံထားစီရင္သည္။ ၿမိဳ႕ေတာ္ပတ္လည္တြင္ ေၾကးသြန္းသံလွ်က္ကိုင္ထားေသာ အိႏၵနတ္ရုပ္ ၁၀၀၀-ကို ၿမိဳ႕ေစာင့္အျဖစ္ ခ်ထားသည္။ ေၾကးနီျပား အင္းမ်ားထည့္ထားေသာ ေက်ာက္ေသတၱာ ေက်ာက္အိုးႏွင့္ ေရႊျပား ေငြျပားအင္းမ်ား ၿမိဳ႕ေတာ္ပတ္လည္တြင္ ျမွဳပ္ႏွံသည္။ ထိုအစီအရင္အားလံုးကို ေညာင္ရမ္းမင္း၏ ေလွ်ာက္ထားခ်က္အရ၊ ဘားမဲ့ဆရာေတာ္က လုပ္ေဆာင္ေပးသည္။ ေညာင္ရမ္းမင္းက ၿမိဳ႕တည္အစီအရင္မ်ား လုပ္ေပးရန္အတြက္ ဘားမဲ့ဆရာေတာ္ကို ေလွ်ာက္သည္မွာ---
Show/Hide