ေရေျမ့ရွင္ေလွ်ာက္သည္ဆရာေတာ္ --
ဇမၺဴဒီပါကၽြန္းစေသာ ကၽြန္းငယ္ငါးရာတို႔၌ သံုးလူအထြတ္ ဘုရားရွင္ေမြေတာ္ဓာတ္ေတာ္ ေရာက္ရာအရပ္တို႔၌ ေစတီတည္ျခင္း၊ ကူတည္ျခင္း၊ ေရတြင္းတူးျခင္း၊ ေရကန္ျပဳျခင္း၊ ေက်ာင္း သိမ္ စရပ္ တန္တားေဆာက္ျခင္း၊ ပလႅင္ျပဳျခင္း၊ ျပႆဒ္တေဆာင္ေဆာက္ျခင္း၊ ေရစင္သြန္း၍ မဟာပထ၀ီသို႔ေရစက္ခ်၍ ျပဳစုလွဴဒါန္းသမွ် ဌာနတို႔သည္ကား ျမတ္ေသာမဟာဘူမိက ၀င္ေခ်သည္။ ထိုေျမ၊ ထိုအေဆာက္အဦး၊ ထိုေတာင္တို႔သည္ အျမတ္ယူရမည္။ ထိုျပည္ ထိုၿမိဳ႕ကို အစိုးရေသာမင္းတို႔လက္ထက္ ေတာအံုခ်ံဳပိတ္ေပါင္း ထူထပ္၍ အတည္အထား အျပဳအစု အေစ့အႏွံ႔မျဖစ္ႏိုင္၍ က်န္ၾကြင္းေသာ ေတာႀကီးမ်က္ရွည္လည္း ရွိသည္။ ထိုထိုေသာ ေတာႀကီးမ်က္ရွည္ ေတာင္ထိပ္တို႔တြင္ အဆက္ဆက္စိုးအုပ္ေသာ မင္းဧကရာဇ္တို႔ေသာ္လည္းေကာင္း၊ မင္းသား၊ မင္းေျမး၊ သူေ႒းသူၾကြယ္၊ ၿမိဳ႕ေနျပည္သားတို႔သည္လည္းေကာင္း၊ အတည္အထား အျပဳအစုမရွိ ေတာသက္သက္ျဖစ္သည္။ Show/Hide
ေရရွိသည္အရာမ်ားကို ဆရာေတာ္အယူ အသို႔ရွိေတာ္မူသည္။ တဆူေသာ္ ေစတီကိုရည္၍တည္ေသာ ဇဃၤထြင္းသို႔သြင္း၍ တဆူေသာေစတီ တည္ေခ်အံ့။ ထိုေစတီကိုရည္မွတ္၍ လွဴေသာအရာျဖစ္သည္ကို တဆူဥပစာအတြင္းမွာ တဆူ၀င္၍ တည္ျခင္းသည္ သင့္၊ မသင့္၊ ေလ်ာ္၊ မေလ်ာ္၊ ေတာ္၊ မေတာ္ရွိရာေခ်သည္။ တသဃႋကေျမထက္ တသဃႋကျပဳေခ်အံ့။ အရံရွင္ကို တိုင္ၾကား၍ ခြင့္ရမွ ျပဳအပ္တည္အပ္သည္မ်ားကို ၀ိနည္းက်မ္းဂန္တြင္ အခြဲအစိတ္အဖ်ာ ရွိရာေကာင္းသည္။ သည္အရာမ်ားကို ေရေျမ့ရွင္မႏွစ္သက္ပါ။ မိုင္သည္ ဥပစာတြင္း၌သာ ျပဳအပ္၊ တည္အပ္၊ ေဆာက္အပ္မည္။ ကုသိုလ္ေကာင္းမႈ ျပဳလိုေသာသူတို႔သည္ ထိုေစတီစေသာ အရာဌာနကို အလိုရွိ၍၊ ထိုေစတီကို ေျပာင္း၍ တည္ၾကသည္အရာမ်ားသည္ မသင့္ယူေပသည္။ ဓူပါရံုဒါယကာ ခမည္းေတာ္ ေညာင္ရမ္းမင္းတရားတို႔လက္ထက္ မွဴးဆိုးမတ္ဆိုး နပ႑ိတတို႔စကားကို ယူမွား၍ ေျပာင္းခ်ီမိေသာေၾကာင့္ အက်ိဳးေတာ္ မဖြမ့္ေခ်သည္မ်ားကို ေထာက္၍ က်က္ေလ့မွတ္သားပါခ်င္ေသာေၾကာင့္ ေလွ်ာက္ပလာေစသည္ဆရာေတာ္။ ထန္းရင္းစား၊ ၾကံဥယည္စားတို႔ကို ေစေတာ္မူသည္။
မွာလိုက္သည္ကား --
ေမးေတာ္မူသည္၊ သင့္လွေပသည္။ ဇမၺဴဒီပါကၽြန္းစေသာ ငါးရာေသာကၽြန္းတို႔၌တည္ကုန္ေသာ ေစတီ၊ ပုထိုး၊ ေက်ာင္း၊ သိမ္၊ စဆြံ၊ စရပ္၊ တန္တား၊ တံခြန္၊ ဥမင္၊ ေရတြင္း၊ ေရကန္ မဟာကုသလ ပကတူပႏွင့္စပ္သမွ်တို႔ကို တည္ထားျခင္းသည္ ဖူးေျမာ္ပူေဇာ္တိုင္း အက်ိဳးစီးပြားမ်ားသည္သာ ျဖစ္၍ ေကာင္းစြာျဖစ္သည္။ ထိုဌာနသည္ကား တို႔ဘုရားေလာင္းသည္ ေလးသေခ်ၤေသာ ကာလပတ္လံုး ပါရမီေတာ္ကို ျဖည့္ေတာ္မူေသာခါ က်င္လည္ေတာ္မူဘူးေသာ အရပ္ပင္ယူေတာ္မူသင့္၏။ ``ပူေရ ဇာတိ သမာဂတာ၊ အနႏၲ ဘေ၀ ဇာတံ၊ ပကတူပနိႆယာနဥၥ၊ ေဗာဓိသမၻာေရ ပူရတိ´´ လာေသာအရာတို႔ကို ေထာက္၍ သိေတာ္မူအပ္၏။ ထိုဘုရားေလာင္းသည္ အရိုးမရေကာင္းေသာ သတၱ၀ါျဖစ္ေတာ္မူသမွ်အရာတို႔သည္ မဆိတ္ မတိတ္ႏိုင္၊ ထီးနန္းကနက္ ေဆာက္စိုက္ရာမွစ၍ ထင္ရွားေသာအေၾကာင္းတုိ႔သည္ ျဖစ္ၿမဲဓမၼတာသည္၊ ဤကမၻာေၾကေသာ္လည္း ဥဒါန္းမေၾကျဖစ္ရာသည္။
ဟိမ၀ႏၲာေတာျဖစ္သည္ကား လူေန ၃၀၀၀၊ ေရေန ၄၀၀၀၊ ေတာေန ၃၀၀၀။ သည္ကမၻာျဖစ္တိုင္း မကင္းလြတ္ေသာ ကမၻာ့တန္ဆာျဖစ္သည္။ ထိုဟိမ၀ႏၲာေတာတြင္လည္း ေစတီ ပုထိုးအမ်ားပင္ရွိသည္။ မသိ၍သာ မရွိထင္ရသည္။
ဤဇမၺဴဒီပါစေသာ ကၽြန္းငယ္ငါးရာတို႔ကို မဆိုႏိုင္ဦး၊ အပါယ္ေလးပါးဘံု၊ လူ႔ဘံု၊ နတ္ဘံု၊ ျဗဟၼာ့ဘံုမ်ားသည္ ေရွးတည္ဘူးေသာအရပ္၀ယ္သာ ျဖစ္သည္။ ကမၻာျဖစ္သည္လည္း အရာမခ်ား ေရွးျဖစ္ေသာ အရာတည္ေသာဌာန၀ယ္သာ ထပ္၍ျဖစ္သည္။ တည္ေသာေမးေတာ္မူေသာအခ်က္ကား (၄၃၈)ႀကိမ္ေသာ ဇာတ္ေတာ္မ်ားတြင္ပင္ ပြားသမွ် ထီးနန္းျပည္သည္ အနႏၲျဖစ္သည္ကို သိေတာ္မူအပ္၏။ ေစတီတဆူဇဃၤအတြင္း၀ယ္ ေစတီေတာ္ဒါယကာမဟုတ္ဖဲ အခ်ားက၀င္၍ မတည္သင့္။ မိမိတည္ေသာဥပစာမွ ထိုေစတီဒါယကာပိုင္ေလသည္။ ဥပစာမပိုင္သမွ်ကိုလည္း မတည္မထားသင့္။ တသဃႋကႏွင့္ တသဃႋႋက ခ်ားနားရမည္ကို မခ်ားေစရ၊ တသဃႋက ကပ္ျပန္သည္ အရာသည္ တည္ထားျပဳစုသူျဖစ္ခဲလွသည္။ သိမ္သမုတ္ေသာအရာ၀ယ္ သစ္ပင္ေရာက္၍ ျမစ္မ၊ ျမစ္ေသးရွိရာသို႔ ျပင္နိမိတ္တိုင္ျပင္က သစ္ပင္၏အျမစ္ ကူးသန္းစပ္ရွက္၍ တည္ေသာကိုမွ ထိုသစ္ႏွစ္ပင္တို႔ ျမစ္မျမစ္ေသးကို တူးဆြဖ်က္ယူ၍ သန္ရွင္(သန္႔ရွင္း?)မွ သိမ္ထပ္၍သမုတ္မွ သဃၤာေကာင္းတို႔အား ရကုန္သည္မ်ားကို ဆရာႀကီးတို႔ မိန္႔ေတာ္မူကုန္သည္။ ေက်ာင္းမွာကား တိုက္အုပ္အရာကို ပန္ၾကားလွ်င္ ခြင့္ျပဳေသာစကားကိုရလွ်င္ တိုက္သို႔၀င္၍ ေဆာက္အပ္၏။ ေစတီပုထိုးသည္ စကားမေျပာ၍ တသဃၤိကအကူးအသန္း အစပ္အရွက္ အတည္အထားကို ေရွးဆရာေက်ာ္တို႔ ႏွစ္သက္ေတာ္မမူကုန္။
ေလာကူပမာစကားကိုေကာက္ေသာ္ ေစတီႀကီးဇဃၤအတြင္းမွာ ေစတီငယ္တည္အံ့။ ဘုရားသားေမြးသည္ ဆိုတံုၾကသည္။
ေစတီတဆူတည္ေသာအရာကို ေစတီႏွစ္ဆူေသာ္လည္းေကာင္း၊ ေလးဆူေသာ္လည္းေကာင္း၊ တဆူေသာ္လည္းေကာင္း ပြား၍တည္ေခ်အံ့။ အထက္တည္ရင္း ေစတီဒါယကာတို႔တည္ေသာခါ မတည္ႏိုင္သည္လည္းမဟုတ္၊ ထိုေစတီတြင္ပြား၍ တည္သမွ်တို႔ကို တိုင္းမႈျပည္ေရးခက္သည္ဟူ၍ ဆရာႀကီးတို႔ မိန္႔ေတာ္မူကုန္သည္မ်ားကို ဆရာေတာ္ငယ္ရြယ္စည္ကပင္ ၾကားဘူးသည္။ ဆရာေတာ္အယူ၌လည္း မႏွစ္သက္၊ ယခုအေမးေတာ္ရွိ၍ ျပန္ရသည္သာ ျဖစ္သည္။ ေရွးတည္ထားေလၿပီးေသာအရာတြင္ ေစတီ၊ ေက်ာင္း၊ သိမ္၊ စဆြံ၊ စရပ္၊ ေရတြင္း၊ ေရကန္တည္လိုသည္ဟူ၍ ေျပာင္းခ်ီသမွ်လည္း တေနရာတည္း မရွိသမွ်သည္ မသင့္ယူေတာ္မူသင့္၏။
နဂိုကိုယာယီ၊ ယာယီကိုနကိုျပဳေသာေၾကာင့္ တိုင္းေရးျပည္မႈခက္ေလသည္။ ကုသိုလ္ကို အလိုရွိ၍ တည္ထားေဆာက္လုပ္သမွ် ဘုရားရာတြင္ ဘုရား၊ ေက်ာင္းရာတြင္ ေက်ာင္း၊ သိမ္ရာတြင္ သိမ္တည္ေစေသာ္မူေသာ္ကား တည္ထားေဆာက္လုပ္သင့္၏။ ေက်ာင္းရာတြင္ သိမ္ေစတီတည္သင့္၏။ ဘုရားရာတြင္ ေက်ာင္းသိမ္မတည္သင့္။ ေစတီတဆူပ်က္၍ ေျမျပင္ျဖစ္ေလအံ့။ အသစ္တဆူ ထိုအရာတြင္ တည္သင့္၏။ ေစတီရာ၊ သိမ္ရာ၊ ေက်ာင္းရာ၊ တေဆာင္းရာတို႔၌ လူတို႔အိမ္ေဆာက္၍ မေနအပ္ေခ်။ အကယ္၍ ေနမိအံ့။ စည္းစိမ္မရွည္ အသက္ေသာ္လည္းတို ဥပါဒ္ေရာဂါမွာ မဆိိုသာၿပီ။ (?)ကမႈတို႔၌ပင္ အကုသိုလ္ဖက္၍ ညံ့ရာသည္မ်ားကို အၿမဲသိအပ္၏။ ေက်ာင္း၊ သိမ္၊ စရပ္၊ စဆြံ႕၊ ျပႆဒ္၊ တေဆာင္ေဆာက္မည္အရာ၌ ေက်ာင္းလာေသာ္ အိမ္ဖ်က္၊ ေစတီတည္မည္မွာ ဌာ၀ရ(?)ႀကီးမ်ားျဖစ္၍ ျမင္တိုင္ငယ္ျဖင့္စိုက္၍ သက္ငယ္မိုးေသာ ယာယီေက်ာင္းတို႔ကို ရွာေစ၍ တည္ထားသင့္၏။ ထိုေက်ာင္းေနပုဂၢိဳလ္ ပဥၨင္းသာမေဏတို႔အား ထိုေက်ာင္းကိုေသာ္လည္းေကာင္း၊ ေက်ာင္းအသစ္ကိုေသာ္လည္းေကာင္း ေလ်ာက္ပတ္ရာတို႔၌ ေဆာက္၍လွဴအပ္၏။ ``သဃႋေကန ကာေရတဗၺံ၊ မာႏုႆံ န၀ိနႆတိ၊ အပါယိေကဟိ အေဟာသိ၊ အ၀ီစိယာ နံ ပကတိ´´ က်မ္းဂန္လာသည္မ်ားကို ေထာက္၍ သိေတာ္မူအပ္၏။
တေက်ာင္းသည္ ပ်က္စီး၍ေျမျပင္ျဖစ္၏။ ထိုေက်ာင္းကသဃႋကဘ႑ာတို႔ကို တေက်ာင္းမွာ၀င္ေစအပ္၏။ ထိုသို႔မဟုတ္ ထိုပ်က္ေသာေက်ာင္းသည္ ပ်က္စီး၏။ အုတ္တံတိုင္း အစံုအကုံမပ်က္ေသး တည္လ်က္ရွိအံ့။ ထိုတေက်ာင္း၏ သဃႋကသည္ တေက်ာင္းသို႔ ကူးသန္းရာသည္ကား ထိုမပ်က္ေသာေက်ာင္းေနတို႔၊ အဆက္တို႔ေက်ာင္းက သိကၡာယူေသာဆရာတို႔အဆက္ကို ရည္၍ေဆာက္ေသာ ေက်ာင္းေသာ္လည္းျဖစ္အံ့။ ထိုသဃၤတို႔ကို ေထာက္သည္မည္ေသာေၾကာင့္ ထိုေက်ာင္းကသဃႋကပစၥည္းကို အသစ္ျပဳေသာေက်ာင္း၌ ၀င္ေစသင့္၏။ ထိုသို႔မဟုတ္ ဂိုဏ္းအုပ္ဆရာလည္းမဆက္ အခ်ားျပင္ျပင္ မစပ္သမွ်တို႔ ျပဳစုလို၍ အစိုးရေသာမင္းတို႔ ေဆာက္လုပ္သမွ်သည္ အစိုးရပိုင္ေလေသာေက်ာင္းဟူ၍ တေက်ာင္းဥစၥာကို တေက်ာင္းသို႔သြင္း၍ ေကာင္းမႈျပဳသမွ်တို႔မွာ တဆက္မရွိလွ်င္ တဆက္စိုးအုပ္စည္ပိုင္ေသာအရာမ်ားမွာ ပိုင္စည္တည္ထားျပဳစုရာသြင္း၍ လုပ္သင့္ တည္သင့္ေကာင္းေတာ့သည္။ အပ္၏၊ မအပ္ဆိုရာမွာ သံုးတန္သဂၤါယနာ၀င္က်မ္းမ်ားမွာ ေစ့စပ္ေအာင္ၾကည့္ရႈ၍ ၾကားမွာရေတာ့မည္ မဟာဓမၼရာဇ္ ။ ။
စိရံ တိ႒တု။
(စာၾကြင္း= စာခ်စ္သူမ်ားအား ရိုးသားစြာ၀န္ခံအပ္ပါသည္။ ဤစာစုမ်ားကို ျပင္ဆင္ျဖည့္စြက္ျခင္းမရွိဘဲ မူရင္းအတိုင္းတင္ျပထားပါသည္။ မိမိသည္ သမိုင္းကို တင္ျပျခင္းသာျဖစ္၍ သမိုင္းအေျခခံျခင္းမဟုတ္ပါ ေသာေၾကာင့္ မူရင္းစာသားမ်ားကို ျပင္ဆင္ျဖည့္စြက္ျခင္းမျပဳခဲ့ပါ။ ျပင္ဆင္ျဖည့္စြက္ျခင္းျပဳခဲ့ေသာ္ မူလ စာေရးဆရာကို မေလးစားရာေရာက္ႏိုင္ပါသည္။ မည္သည့္နယ္ပယ္မွာမဆို ယဥ္ေက်းမႈသည္ ေျပာင္းလဲေနၿမဲ ျဖစ္ပါသည္။ ဒီေန႔စာေပယဥ္ေက်းမႈႏွင့္ ေရွးျမန္မာမင္းမ်ားလက္ထက္ စာေပယဥ္ေက်းမႈ သည္ မတူႏိုင္ပါ။ ထို႔ေၾကာင့္ စာဖတ္သူမ်ား ဤသြင္းစာမ်ာကို ဖတ္ရႈရာ၌ အခက္အခဲ တစ္စံုတရာ ရွိႏိုင္ပါသည္။ မိမိတို႔ကိုယ္ပုိင္ဉာဏ္ျဖင့္ ျဖည့္စြက္ဖတ္ေပးၾကပါရန္ ေမတၱာရပ္ခံအပ္ပါသည္။)
မွာလိုက္သည္ကား --
ေမးေတာ္မူသည္၊ သင့္လွေပသည္။ ဇမၺဴဒီပါကၽြန္းစေသာ ငါးရာေသာကၽြန္းတို႔၌တည္ကုန္ေသာ ေစတီ၊ ပုထိုး၊ ေက်ာင္း၊ သိမ္၊ စဆြံ၊ စရပ္၊ တန္တား၊ တံခြန္၊ ဥမင္၊ ေရတြင္း၊ ေရကန္ မဟာကုသလ ပကတူပႏွင့္စပ္သမွ်တို႔ကို တည္ထားျခင္းသည္ ဖူးေျမာ္ပူေဇာ္တိုင္း အက်ိဳးစီးပြားမ်ားသည္သာ ျဖစ္၍ ေကာင္းစြာျဖစ္သည္။ ထိုဌာနသည္ကား တို႔ဘုရားေလာင္းသည္ ေလးသေခ်ၤေသာ ကာလပတ္လံုး ပါရမီေတာ္ကို ျဖည့္ေတာ္မူေသာခါ က်င္လည္ေတာ္မူဘူးေသာ အရပ္ပင္ယူေတာ္မူသင့္၏။ ``ပူေရ ဇာတိ သမာဂတာ၊ အနႏၲ ဘေ၀ ဇာတံ၊ ပကတူပနိႆယာနဥၥ၊ ေဗာဓိသမၻာေရ ပူရတိ´´ လာေသာအရာတို႔ကို ေထာက္၍ သိေတာ္မူအပ္၏။ ထိုဘုရားေလာင္းသည္ အရိုးမရေကာင္းေသာ သတၱ၀ါျဖစ္ေတာ္မူသမွ်အရာတို႔သည္ မဆိတ္ မတိတ္ႏိုင္၊ ထီးနန္းကနက္ ေဆာက္စိုက္ရာမွစ၍ ထင္ရွားေသာအေၾကာင္းတုိ႔သည္ ျဖစ္ၿမဲဓမၼတာသည္၊ ဤကမၻာေၾကေသာ္လည္း ဥဒါန္းမေၾကျဖစ္ရာသည္။
ဟိမ၀ႏၲာေတာျဖစ္သည္ကား လူေန ၃၀၀၀၊ ေရေန ၄၀၀၀၊ ေတာေန ၃၀၀၀။ သည္ကမၻာျဖစ္တိုင္း မကင္းလြတ္ေသာ ကမၻာ့တန္ဆာျဖစ္သည္။ ထိုဟိမ၀ႏၲာေတာတြင္လည္း ေစတီ ပုထိုးအမ်ားပင္ရွိသည္။ မသိ၍သာ မရွိထင္ရသည္။
ဤဇမၺဴဒီပါစေသာ ကၽြန္းငယ္ငါးရာတို႔ကို မဆိုႏိုင္ဦး၊ အပါယ္ေလးပါးဘံု၊ လူ႔ဘံု၊ နတ္ဘံု၊ ျဗဟၼာ့ဘံုမ်ားသည္ ေရွးတည္ဘူးေသာအရပ္၀ယ္သာ ျဖစ္သည္။ ကမၻာျဖစ္သည္လည္း အရာမခ်ား ေရွးျဖစ္ေသာ အရာတည္ေသာဌာန၀ယ္သာ ထပ္၍ျဖစ္သည္။ တည္ေသာေမးေတာ္မူေသာအခ်က္ကား (၄၃၈)ႀကိမ္ေသာ ဇာတ္ေတာ္မ်ားတြင္ပင္ ပြားသမွ် ထီးနန္းျပည္သည္ အနႏၲျဖစ္သည္ကို သိေတာ္မူအပ္၏။ ေစတီတဆူဇဃၤအတြင္း၀ယ္ ေစတီေတာ္ဒါယကာမဟုတ္ဖဲ အခ်ားက၀င္၍ မတည္သင့္။ မိမိတည္ေသာဥပစာမွ ထိုေစတီဒါယကာပိုင္ေလသည္။ ဥပစာမပိုင္သမွ်ကိုလည္း မတည္မထားသင့္။ တသဃႋကႏွင့္ တသဃႋႋက ခ်ားနားရမည္ကို မခ်ားေစရ၊ တသဃႋက ကပ္ျပန္သည္ အရာသည္ တည္ထားျပဳစုသူျဖစ္ခဲလွသည္။ သိမ္သမုတ္ေသာအရာ၀ယ္ သစ္ပင္ေရာက္၍ ျမစ္မ၊ ျမစ္ေသးရွိရာသို႔ ျပင္နိမိတ္တိုင္ျပင္က သစ္ပင္၏အျမစ္ ကူးသန္းစပ္ရွက္၍ တည္ေသာကိုမွ ထိုသစ္ႏွစ္ပင္တို႔ ျမစ္မျမစ္ေသးကို တူးဆြဖ်က္ယူ၍ သန္ရွင္(သန္႔ရွင္း?)မွ သိမ္ထပ္၍သမုတ္မွ သဃၤာေကာင္းတို႔အား ရကုန္သည္မ်ားကို ဆရာႀကီးတို႔ မိန္႔ေတာ္မူကုန္သည္။ ေက်ာင္းမွာကား တိုက္အုပ္အရာကို ပန္ၾကားလွ်င္ ခြင့္ျပဳေသာစကားကိုရလွ်င္ တိုက္သို႔၀င္၍ ေဆာက္အပ္၏။ ေစတီပုထိုးသည္ စကားမေျပာ၍ တသဃၤိကအကူးအသန္း အစပ္အရွက္ အတည္အထားကို ေရွးဆရာေက်ာ္တို႔ ႏွစ္သက္ေတာ္မမူကုန္။
ေလာကူပမာစကားကိုေကာက္ေသာ္ ေစတီႀကီးဇဃၤအတြင္းမွာ ေစတီငယ္တည္အံ့။ ဘုရားသားေမြးသည္ ဆိုတံုၾကသည္။
ေစတီတဆူတည္ေသာအရာကို ေစတီႏွစ္ဆူေသာ္လည္းေကာင္း၊ ေလးဆူေသာ္လည္းေကာင္း၊ တဆူေသာ္လည္းေကာင္း ပြား၍တည္ေခ်အံ့။ အထက္တည္ရင္း ေစတီဒါယကာတို႔တည္ေသာခါ မတည္ႏိုင္သည္လည္းမဟုတ္၊ ထိုေစတီတြင္ပြား၍ တည္သမွ်တို႔ကို တိုင္းမႈျပည္ေရးခက္သည္ဟူ၍ ဆရာႀကီးတို႔ မိန္႔ေတာ္မူကုန္သည္မ်ားကို ဆရာေတာ္ငယ္ရြယ္စည္ကပင္ ၾကားဘူးသည္။ ဆရာေတာ္အယူ၌လည္း မႏွစ္သက္၊ ယခုအေမးေတာ္ရွိ၍ ျပန္ရသည္သာ ျဖစ္သည္။ ေရွးတည္ထားေလၿပီးေသာအရာတြင္ ေစတီ၊ ေက်ာင္း၊ သိမ္၊ စဆြံ၊ စရပ္၊ ေရတြင္း၊ ေရကန္တည္လိုသည္ဟူ၍ ေျပာင္းခ်ီသမွ်လည္း တေနရာတည္း မရွိသမွ်သည္ မသင့္ယူေတာ္မူသင့္၏။
နဂိုကိုယာယီ၊ ယာယီကိုနကိုျပဳေသာေၾကာင့္ တိုင္းေရးျပည္မႈခက္ေလသည္။ ကုသိုလ္ကို အလိုရွိ၍ တည္ထားေဆာက္လုပ္သမွ် ဘုရားရာတြင္ ဘုရား၊ ေက်ာင္းရာတြင္ ေက်ာင္း၊ သိမ္ရာတြင္ သိမ္တည္ေစေသာ္မူေသာ္ကား တည္ထားေဆာက္လုပ္သင့္၏။ ေက်ာင္းရာတြင္ သိမ္ေစတီတည္သင့္၏။ ဘုရားရာတြင္ ေက်ာင္းသိမ္မတည္သင့္။ ေစတီတဆူပ်က္၍ ေျမျပင္ျဖစ္ေလအံ့။ အသစ္တဆူ ထိုအရာတြင္ တည္သင့္၏။ ေစတီရာ၊ သိမ္ရာ၊ ေက်ာင္းရာ၊ တေဆာင္းရာတို႔၌ လူတို႔အိမ္ေဆာက္၍ မေနအပ္ေခ်။ အကယ္၍ ေနမိအံ့။ စည္းစိမ္မရွည္ အသက္ေသာ္လည္းတို ဥပါဒ္ေရာဂါမွာ မဆိိုသာၿပီ။ (?)ကမႈတို႔၌ပင္ အကုသိုလ္ဖက္၍ ညံ့ရာသည္မ်ားကို အၿမဲသိအပ္၏။ ေက်ာင္း၊ သိမ္၊ စရပ္၊ စဆြံ႕၊ ျပႆဒ္၊ တေဆာင္ေဆာက္မည္အရာ၌ ေက်ာင္းလာေသာ္ အိမ္ဖ်က္၊ ေစတီတည္မည္မွာ ဌာ၀ရ(?)ႀကီးမ်ားျဖစ္၍ ျမင္တိုင္ငယ္ျဖင့္စိုက္၍ သက္ငယ္မိုးေသာ ယာယီေက်ာင္းတို႔ကို ရွာေစ၍ တည္ထားသင့္၏။ ထိုေက်ာင္းေနပုဂၢိဳလ္ ပဥၨင္းသာမေဏတို႔အား ထိုေက်ာင္းကိုေသာ္လည္းေကာင္း၊ ေက်ာင္းအသစ္ကိုေသာ္လည္းေကာင္း ေလ်ာက္ပတ္ရာတို႔၌ ေဆာက္၍လွဴအပ္၏။ ``သဃႋေကန ကာေရတဗၺံ၊ မာႏုႆံ န၀ိနႆတိ၊ အပါယိေကဟိ အေဟာသိ၊ အ၀ီစိယာ နံ ပကတိ´´ က်မ္းဂန္လာသည္မ်ားကို ေထာက္၍ သိေတာ္မူအပ္၏။
တေက်ာင္းသည္ ပ်က္စီး၍ေျမျပင္ျဖစ္၏။ ထိုေက်ာင္းကသဃႋကဘ႑ာတို႔ကို တေက်ာင္းမွာ၀င္ေစအပ္၏။ ထိုသို႔မဟုတ္ ထိုပ်က္ေသာေက်ာင္းသည္ ပ်က္စီး၏။ အုတ္တံတိုင္း အစံုအကုံမပ်က္ေသး တည္လ်က္ရွိအံ့။ ထိုတေက်ာင္း၏ သဃႋကသည္ တေက်ာင္းသို႔ ကူးသန္းရာသည္ကား ထိုမပ်က္ေသာေက်ာင္းေနတို႔၊ အဆက္တို႔ေက်ာင္းက သိကၡာယူေသာဆရာတို႔အဆက္ကို ရည္၍ေဆာက္ေသာ ေက်ာင္းေသာ္လည္းျဖစ္အံ့။ ထိုသဃၤတို႔ကို ေထာက္သည္မည္ေသာေၾကာင့္ ထိုေက်ာင္းကသဃႋကပစၥည္းကို အသစ္ျပဳေသာေက်ာင္း၌ ၀င္ေစသင့္၏။ ထိုသို႔မဟုတ္ ဂိုဏ္းအုပ္ဆရာလည္းမဆက္ အခ်ားျပင္ျပင္ မစပ္သမွ်တို႔ ျပဳစုလို၍ အစိုးရေသာမင္းတို႔ ေဆာက္လုပ္သမွ်သည္ အစိုးရပိုင္ေလေသာေက်ာင္းဟူ၍ တေက်ာင္းဥစၥာကို တေက်ာင္းသို႔သြင္း၍ ေကာင္းမႈျပဳသမွ်တို႔မွာ တဆက္မရွိလွ်င္ တဆက္စိုးအုပ္စည္ပိုင္ေသာအရာမ်ားမွာ ပိုင္စည္တည္ထားျပဳစုရာသြင္း၍ လုပ္သင့္ တည္သင့္ေကာင္းေတာ့သည္။ အပ္၏၊ မအပ္ဆိုရာမွာ သံုးတန္သဂၤါယနာ၀င္က်မ္းမ်ားမွာ ေစ့စပ္ေအာင္ၾကည့္ရႈ၍ ၾကားမွာရေတာ့မည္ မဟာဓမၼရာဇ္ ။ ။
စိရံ တိ႒တု။
(စာၾကြင္း= စာခ်စ္သူမ်ားအား ရိုးသားစြာ၀န္ခံအပ္ပါသည္။ ဤစာစုမ်ားကို ျပင္ဆင္ျဖည့္စြက္ျခင္းမရွိဘဲ မူရင္းအတိုင္းတင္ျပထားပါသည္။ မိမိသည္ သမိုင္းကို တင္ျပျခင္းသာျဖစ္၍ သမိုင္းအေျခခံျခင္းမဟုတ္ပါ ေသာေၾကာင့္ မူရင္းစာသားမ်ားကို ျပင္ဆင္ျဖည့္စြက္ျခင္းမျပဳခဲ့ပါ။ ျပင္ဆင္ျဖည့္စြက္ျခင္းျပဳခဲ့ေသာ္ မူလ စာေရးဆရာကို မေလးစားရာေရာက္ႏိုင္ပါသည္။ မည္သည့္နယ္ပယ္မွာမဆို ယဥ္ေက်းမႈသည္ ေျပာင္းလဲေနၿမဲ ျဖစ္ပါသည္။ ဒီေန႔စာေပယဥ္ေက်းမႈႏွင့္ ေရွးျမန္မာမင္းမ်ားလက္ထက္ စာေပယဥ္ေက်းမႈ သည္ မတူႏိုင္ပါ။ ထို႔ေၾကာင့္ စာဖတ္သူမ်ား ဤသြင္းစာမ်ာကို ဖတ္ရႈရာ၌ အခက္အခဲ တစ္စံုတရာ ရွိႏိုင္ပါသည္။ မိမိတို႔ကိုယ္ပုိင္ဉာဏ္ျဖင့္ ျဖည့္စြက္ဖတ္ေပးၾကပါရန္ ေမတၱာရပ္ခံအပ္ပါသည္။)
0 comments:
Post a Comment