ေရေျမရွင္ေလွ်ာက္သည္ဆရာေတာ္-
စႏၵစကၠပဗၺတေတာင္ အေရွ႕ပင္းျခားအင္းတြင္ ေျမေတာင္ရွိသည္၊ ထိုတြင္ သကၠရာဇ္(၆၇၄)ခု၊ တေပါင္းလဆန္း(၇)ရက္ေန႔ တစီးရွင္တည္ရာတြင္ ကိုးဌာနသည္ကား--ပန္းရစည္းခံုေစတီေတာ္၊ အတြင္းေက်ာင္း၊ ေရႊကူ၊ ၿမိဳ႕ေတာ္၊ နန္းေတာ္၊ ေဆာက္ရွည္ကန္၊ ကန္လွ- ကိုးဌာနတို႔ကို တခ်ိန္တခါတည္း တည္သည္ဆိုေသာ စာေဟာင္းမ်ားသည္ ထင္ရွားစြာရွိသည္၊ ေစတီေတာ္ကို တည္ေသာခါ ဂႏၶာရမင္း၊ လင္းဇင္းမင္း၊ ယြန္းမင္း၊ ရခိုင္မင္းတို႔ကို ေရႊေပအကၡရာ သံေစ၍ မဟာမိတ္ အထကၡာရီျပဳ၍ ေခၚရာတြင္ လာေရာက္ၾကသည္။ Show/Hide
စည္းခံုေတာ္တြင္လည္းေမြေတာ္ဓာတ္စြယ္ေတာ္ပြားဌာပနာသည္မ်ားမွစ၍ရတနာမ်ိဳးတို႔ကိုငါးပါးေသာမင္းတရားစေသာ ျမင္စိုင္း၊မကၡရာ၊ပင္လယ္မင္းတို႔စကားေျပာ၍ တည္သည္မ်ားကိုဆိုသည္။ ပင္းျခားအင္းတြင္ တလံုးေသာ ေတာင္ထိပ္၌ ဂႏၶာရမင္းတည္ေသာေစတီကို သု၀ဏၰဂီရိ၊ ရခိုင္မင္းတည္ေသာေစတီကို ပဗၺတဂီရိ၊ လင္းဇင္းမင္းတည္ေသာေစတီကို ဟံသာဂီရိ၊ ယြန္းမင္းတည္ေသာေစတီကို အဘယဂီရိ ဆိုတံုၾကသည္။ ဤေလးဆူေသာေစတီသည္ ထင္ရွားျခင္းမရွိ၊ ပသို႔ေသာေၾကာင့္တန္ခိုးသတင္းအေက်ာ္အေစာမရွိသနည္း၊ ၀ိဇယာပူရ-ရတနာပူရ မင္းဧကရာဇ္တို႔လည္း ထြက္ေတာ္မမူကုန္၊ သည္အရာတို႔ကို ဆရာေတာ္သာထိုးထြင္း၍ သိေတာ္မူမည္ရည္၍ ကုလားရြာစား ရြာသစ္ႀကီးစားတို႔ကိုေစ၍ ေလွ်ာက္ပလာေစသည္ဆရာေတာ္။
မွာလိုက္သည္ကား-
၀ိဇယာပူရၿမိဳ႕တည္ပထမမင္းတရားအသိပညာ၊သဒၶါ၊စာဂ၊ေလာက၊ဓမၼေျပ့ေတာ္မူသည္။အရပ္ရပ္ထီးေဆာင္း နန္းေနမင္းတို႔ကိုမဟာမိတ္အထကၡာရီျပဳသည္မ်ားသည္။ ထိုထိုေသာထီးေဆာင္းနန္းေနတို႔ကလည္း မျပတ္အစံုအစမ္းေပါက္ေရာက္သည္။ မင္းတပါးဂုဏ္ေက်းဇူးတို႔ကို တပါးတို႔ႏွိမ့္ခ်၊ သဂၤဟ၀တၳဳျဖင့္ခ်ီးျမွင့္ၾက၍ ျပည္ေနျပည္သားျခင္းသာသင့္တင့္ေစသည္။ သကၠရာဇ္(၆၇၄)ခု ေစတီေတာ္စည္းခံုကိုတည္မည့္ အေၾကာင္းႏွင့္ ဂႏၶာရမင္း၊ လင္းဇင္းမင္း၊ ရခိုင္မင္း၊ ယြန္းမင္းတို႔သို႔ေစရာတြင္ ေမြေတာ္ဓာတ္ေတာ္အမ်ားစုရံုး၍ စစ္အဂၤါေလးပါးႏွင့္ ၀ိဇယာပူရသို႔ခ်ီလွာသည္။ မဂၤလာနန္းလည္း ပင္းျခားအင္းတြင္ ေလးရပ္ေဆာက္၍ ထြက္စာနတ္စာေပးပို႔ေတာ္မူသည္။ ျမင္စိုင္းမင္း- အႏုရုဒၶါမဟာဓိပတိ၊ မကၡရာမင္း- အႏုရုဒၶါရာဇာဓိပတိ၊ ၀ိဇယာပူရမင္း-အႏုရုဒၶါမဟာဓမၼရာဇာဓိပတိ၊ ဂႏၶာရမင္း-အဘိေသကဓမၼရာဇာ၊ လင္းဇင္းမင္း-နရိႏၵာမဟာဓိပတိ၊ ရခိုင္မင္း-မဟာဥတၱမဓမၼရာဇာဓိပတိ၊ယြန္းမင္း-သီရိသူရဓမၼရာဇာ=ဟူေသာ(၇)ပါးေသာမင္းတို႔သည္ ဘာသာ ထီးကနက္ေဆာက္စိုက္၍ စည္းခံုေစတီေတာ္ကို ဘာသာအတီးအကတို႔ျဖင့္သဘင္ခံ၍ ဌာပနာသြင္းသည္။
ပင္းျခားအင္းတြင္း၌ေလးဆူေသာေစတီကိုလည္းတည္ကုန္သည္။ထိုျဗဟၼာရဟန္းတို႔ပင္ပရိတ္ေမတၱာရြတ္သည္၊ ကမၼ၀ါဖတ္သည္၊ဌာပနာေသာခါလည္းသတၱဌာနကိုအစျပဳ၍ေစတီရုပ္ထုေတာ္သြင္း၍တည္သည္။ေလးပါးေသာ မင္းတို႔သည္ထီးတင္၍သာဓုေခၚသည္။ဂႏၶာရတိုင္းရွိဘုရားသခင္စြယ္ေတာ္ျမတ္ကိုရည္၍အလွဴေတာ္စီရင္လွ်င္ သု၀ဏၰဂီရိမွာ သဘင္ခံရသည္။ ရခိုင္ရုပ္ထုေတာ္ႀကီးကိုရည္၍ စီရင္ေသာအလွဴေတာ္ကို ပဗၺတဂီရိမွာ သဘင္တင္ေတာ္ခံ၍လွဴသည္။ လင္းဇင္းျပည္ရွိေစတီေတာ္မ်ားကိုရည္၍ စီရင္သည့္အလွဴေတာ္မ်ားကို ဟံသာဂီရိဘုရားရွင္မွာ သဘင္ခံ၍လွဴသည္။ ေမာျပည္၊ယြန္းျပည္မ်ားမွာရွိေသာေစတီေတာ္ကိုရည္၍ စီရင္ေသာအလွဴေတာ္ကို ပဗၺတဂီရိမည္ေသာသဘင္ေတာ္ခံ၍ တင္လွဴသည္မ်ားကို ဆရာႀကီးမ်ားေျပာေသာ စကား၊အမိန္႔ေတာ္မ်ားကိုၾကားဘူး၏။
ဘုရားရွင္တရားေတာ္ကိုေထာက္လွ်င္ေစတီ၊ပုထိုး၊ရုပ္ထုေတာ္သြင္းထားသမွ်သည္ကိုးကြယ္ပူေဇာ္ထိုက္သည္ မွတ္ေတာ္မူေတာ့။ဥပေမယ်ေသာ္ကား--သာသနာေတာ္တြင္းသို႔၀င္၍ သာမေဏအျဖစ္၊ပဥၨင္းအျဖစ္ကို ေတာင္းပန္၍သင္ကန္း၀တ္၍ သာမေဏသီလပဥၨင္းသီလတည္သမွ်သည္ သာကီ၀င္မ်ိဳးရဟန္းခ်ည္း ျဖစ္ေတာ့သည္။ လူမ်ိဳးတရာ့တပါးက ပင္ေသာ္လည္း သာမေဏ ပဥၨင္းျဖစ္သမွ်သည္ ဆရာေတာ္တို႔ႏွင့္ေဆးေတာ္ေၾကာဘက္ သမဂၢသေမာဒမာန ျဖစ္သည္မ်ားကိုႏွလံုးသြင္းအပ္ေတာ့သည္၊ ေစတနာယဘိကၡေ၀-အစရွိေသာအရာမ်ားသည္ တရားေတာ္ ရွိေလၿပီးသည္၊ ေစတနာေတာ္ရွိသမွ်သည္ ကုသိုလ္ဟူ၍မွတ္ေတာ္မူအပ္ေတာ့သည္ မဟာဓမၼရာဇ္မင္းျမတ္။ ။
(သကၠရာဇ္ ၁၀၀၁-ခု၊ ၀ါဆိုလဆန္း၅-ရက္ေန႔ ေတာင္ဖီလာပုဂၢိဳလ္ေက်ာ္ဆရာေတာ့္ေက်ာင္းသို႔ ေစေတာ္မူရာတြင္ ျပန္သည့္ဆရာေတာ္ေမတၱာစာ။)
မွာလိုက္သည္ကား-
၀ိဇယာပူရၿမိဳ႕တည္ပထမမင္းတရားအသိပညာ၊သဒၶါ၊စာဂ၊ေလာက၊ဓမၼေျပ့ေတာ္မူသည္။အရပ္ရပ္ထီးေဆာင္း နန္းေနမင္းတို႔ကိုမဟာမိတ္အထကၡာရီျပဳသည္မ်ားသည္။ ထိုထိုေသာထီးေဆာင္းနန္းေနတို႔ကလည္း မျပတ္အစံုအစမ္းေပါက္ေရာက္သည္။ မင္းတပါးဂုဏ္ေက်းဇူးတို႔ကို တပါးတို႔ႏွိမ့္ခ်၊ သဂၤဟ၀တၳဳျဖင့္ခ်ီးျမွင့္ၾက၍ ျပည္ေနျပည္သားျခင္းသာသင့္တင့္ေစသည္။ သကၠရာဇ္(၆၇၄)ခု ေစတီေတာ္စည္းခံုကိုတည္မည့္ အေၾကာင္းႏွင့္ ဂႏၶာရမင္း၊ လင္းဇင္းမင္း၊ ရခိုင္မင္း၊ ယြန္းမင္းတို႔သို႔ေစရာတြင္ ေမြေတာ္ဓာတ္ေတာ္အမ်ားစုရံုး၍ စစ္အဂၤါေလးပါးႏွင့္ ၀ိဇယာပူရသို႔ခ်ီလွာသည္။ မဂၤလာနန္းလည္း ပင္းျခားအင္းတြင္ ေလးရပ္ေဆာက္၍ ထြက္စာနတ္စာေပးပို႔ေတာ္မူသည္။ ျမင္စိုင္းမင္း- အႏုရုဒၶါမဟာဓိပတိ၊ မကၡရာမင္း- အႏုရုဒၶါရာဇာဓိပတိ၊ ၀ိဇယာပူရမင္း-အႏုရုဒၶါမဟာဓမၼရာဇာဓိပတိ၊ ဂႏၶာရမင္း-အဘိေသကဓမၼရာဇာ၊ လင္းဇင္းမင္း-နရိႏၵာမဟာဓိပတိ၊ ရခိုင္မင္း-မဟာဥတၱမဓမၼရာဇာဓိပတိ၊ယြန္းမင္း-သီရိသူရဓမၼရာဇာ=ဟူေသာ(၇)ပါးေသာမင္းတို႔သည္ ဘာသာ ထီးကနက္ေဆာက္စိုက္၍ စည္းခံုေစတီေတာ္ကို ဘာသာအတီးအကတို႔ျဖင့္သဘင္ခံ၍ ဌာပနာသြင္းသည္။
ပင္းျခားအင္းတြင္း၌ေလးဆူေသာေစတီကိုလည္းတည္ကုန္သည္။ထိုျဗဟၼာရဟန္းတို႔ပင္ပရိတ္ေမတၱာရြတ္သည္၊ ကမၼ၀ါဖတ္သည္၊ဌာပနာေသာခါလည္းသတၱဌာနကိုအစျပဳ၍ေစတီရုပ္ထုေတာ္သြင္း၍တည္သည္။ေလးပါးေသာ မင္းတို႔သည္ထီးတင္၍သာဓုေခၚသည္။ဂႏၶာရတိုင္းရွိဘုရားသခင္စြယ္ေတာ္ျမတ္ကိုရည္၍အလွဴေတာ္စီရင္လွ်င္ သု၀ဏၰဂီရိမွာ သဘင္ခံရသည္။ ရခိုင္ရုပ္ထုေတာ္ႀကီးကိုရည္၍ စီရင္ေသာအလွဴေတာ္ကို ပဗၺတဂီရိမွာ သဘင္တင္ေတာ္ခံ၍လွဴသည္။ လင္းဇင္းျပည္ရွိေစတီေတာ္မ်ားကိုရည္၍ စီရင္သည့္အလွဴေတာ္မ်ားကို ဟံသာဂီရိဘုရားရွင္မွာ သဘင္ခံ၍လွဴသည္။ ေမာျပည္၊ယြန္းျပည္မ်ားမွာရွိေသာေစတီေတာ္ကိုရည္၍ စီရင္ေသာအလွဴေတာ္ကို ပဗၺတဂီရိမည္ေသာသဘင္ေတာ္ခံ၍ တင္လွဴသည္မ်ားကို ဆရာႀကီးမ်ားေျပာေသာ စကား၊အမိန္႔ေတာ္မ်ားကိုၾကားဘူး၏။
ဘုရားရွင္တရားေတာ္ကိုေထာက္လွ်င္ေစတီ၊ပုထိုး၊ရုပ္ထုေတာ္သြင္းထားသမွ်သည္ကိုးကြယ္ပူေဇာ္ထိုက္သည္ မွတ္ေတာ္မူေတာ့။ဥပေမယ်ေသာ္ကား--သာသနာေတာ္တြင္းသို႔၀င္၍ သာမေဏအျဖစ္၊ပဥၨင္းအျဖစ္ကို ေတာင္းပန္၍သင္ကန္း၀တ္၍ သာမေဏသီလပဥၨင္းသီလတည္သမွ်သည္ သာကီ၀င္မ်ိဳးရဟန္းခ်ည္း ျဖစ္ေတာ့သည္။ လူမ်ိဳးတရာ့တပါးက ပင္ေသာ္လည္း သာမေဏ ပဥၨင္းျဖစ္သမွ်သည္ ဆရာေတာ္တို႔ႏွင့္ေဆးေတာ္ေၾကာဘက္ သမဂၢသေမာဒမာန ျဖစ္သည္မ်ားကိုႏွလံုးသြင္းအပ္ေတာ့သည္၊ ေစတနာယဘိကၡေ၀-အစရွိေသာအရာမ်ားသည္ တရားေတာ္ ရွိေလၿပီးသည္၊ ေစတနာေတာ္ရွိသမွ်သည္ ကုသိုလ္ဟူ၍မွတ္ေတာ္မူအပ္ေတာ့သည္ မဟာဓမၼရာဇ္မင္းျမတ္။ ။
(သကၠရာဇ္ ၁၀၀၁-ခု၊ ၀ါဆိုလဆန္း၅-ရက္ေန႔ ေတာင္ဖီလာပုဂၢိဳလ္ေက်ာ္ဆရာေတာ့္ေက်ာင္းသို႔ ေစေတာ္မူရာတြင္ ျပန္သည့္ဆရာေတာ္ေမတၱာစာ။)
0 comments:
Post a Comment