ေရေျမ့ရွင္ေလွ်ာက္သည္ဆရာေတာ္ --
သံုးလူအထြတ္ျမတ္စြာဘုရား၏ စြယ္ေတာ္ျမတ္သည္ ကလိကၤရာဇ္ျပည္က သီဟိုဠ္ကၽြန္းသို႔ ေရာက္ေတာ္မူသည္။ အထက္လက်္ာထက္ေအာက္၊ ေအာက္လက္၀ဲထက္ေအာက္ က်မ္းဂန္တြင္ ရွိမည္။ ဟံသာ၀တီျပည္ႀကီး၌ ခမည္းေတာ္ဘုရားလက္ထက္ေတာ္ သီဟိုဠ္ျပည္ကိုအစိုးရေသာ ဓမၼပါလမင္းက ေရာက္သည္ စြယ္ေတာ္တဆူ၊ သပိတ္တလံုး၊ မင္းသၼီးႏွင့္တကြ ရတနာအျပည့္တင္ေသာ သင္းေဘာႏွင့္တကြ ဆက္သည္ စြယ္ေတာ္ သပိတ္ေတာ္မွာ ကိုးကြယ္ေတာ္မူအပ္ပါသည္။ ေရာက္သည္ သပိတ္သည္ ရာဇာယတနတြင္ စတုေလာကပါလနတ္တို႔လွဴေသာ သပိတ္ေလာ၊ သီဟိုဠ္ကၽြန္းကိုအစိုးရေသာ အဘယဒု႒ကာမဏိသည္ မဟာေစတီကို တည္ေသာအခါ သီဟိုဠ္ၿမိဳ႕ အေရွ႕ေတာင္ေထာင့္ (၅)ရက္ ခရီး၀ယ္ရွိေသာ ေစတီ ဘိနပ္ေတာ္ကား ေျခာက္ဆယ့္ေလးမင္း မယ္စား သံုးစရြတ္ႏွင့္သံုးခြက္ရွိသည္။
အရပ္ေတာ္ကား ဘုရားသိခင္အေတာင္ေတာ္ႏွင့္ ႏွစ္ေတာင္အေရအတြက္ရွိသည္ကို (၇)ေတာင္တာႏွင့္ တာဖြဲ႔ေသာ္ (၈၅၇)တာ တေတာင္ရွိသည္။ ထိုေစတီေတာ္၌ ဌာပနာရန္ ရွင္ရဟႏၲာျမတ္တို႔သည္ ေဘာဂ၀တီျပည္သို႔ ၾကြ၍ပင့္သည္။ စြယ္ေတာ္ကို နတ္နဂါးကိုးကြယ္၀ွက္ရာတြင္ တန္ခိုးျပာဋိဟာႏွင့္ႏွိပ္နင္း၍ ယူေဆာင္ရသည္မ်ားကို က်မ္းဂန္လာသည္။ နဂါးျပည္ကေရာက္ေသာ စြယ္ေတာ္စစ္ပင္ေလာ၊ အပြားေလာ။ မသိသာပါ။ သိသာေအာင္ က်မ္းဂန္ၾကည့္၍ မိန္႔ေတာ္မူပါဆရာေတာ္။ ။
(တပယ္စား၊ ေတာင့္ရစ္စားတို႔ကို ေစေတာ္မူသည္။)Show/Hide
မွာလိုက္သည္ကား --
သံုးလူအထြတ္ျမတ္စြာဘုရားအေလာင္းေတာ္ကို သကၠရာဇ္ (၈၆၄၂)ခု၊ ေကာဇာသကၠရာဇ္ကို မဟာအဥၨနမင္း (၈၆၄၀)ၿဖိဳသည္။ ေနာက္သကၠရာဇ္ (၆၇)ခု၊ ၀ါဆိုလျပည့္ေန႔ တို႔ဘုရားေလာင္းနတ္သား တုႆီတာနတ္ျပည္က စုေတခဲ့၍ ကပၸိလ၀တ္ျပည္၌ သီရိမဟာ မာယာမိဖုယား၌ ပဋိသေႏၶေနေတာ္မူသည္။ (၆၈)ခု၊ ကဆုန္လျပည့္၊ ၆-ေန႔ဘြားေတာ္မူသည္။ (၈၄)ခု၊ ကဆုန္လျပည့္၊ ၅-ေတးေန႔ ေရ၀တီနကၡတ္ႏွင့္ ရွည္၍ ယေသာဓရာမိဖုရားႏွင့္ စံုဘက္သည္။ (၉၇)ခု၊ ၀ါဆိုလျပည့္ ေတာထြက္ေတာ္မူသည္။ ဒုကၠရစရိယာေျခာက္ႏွစ္က်င့္သည္။ သကၠရာဇ္ (၁၀၃)ခု၊ ကဆုန္လျပည့္ေန႔ ဘုရားျဖစ္ေတာ္မူသည္။ (၄၅)၀ါဆိုေတာ္မူသည္။ သကၠရာဇ္ (၁၄၈)ခု၊ ကဆုန္လျပည့္၊ ၃-ေန႔ ပရိနိဗၺာန္၀င္သည္။ လဆုတ္(၁၂)ရက္၊ ၁-ေႏြေန႔ ေတေဇာဓာတ္ေရာက္၍ ဓာတ္ေတာ္စုသည္။
သြားေတာ္ေလးဆယ္၊ စြယ္ေတာ္ေလးေခ်ာင္း၊ ဓာတ္ေပါင္းရွစ္စရြတ္၊ ဆံေတာ္ကား ကိုးကုေဋ၊ ေမြေတာ္ကား ရွစ္ကုေဋ၊ ႀကီးေသာဓာတ္ေတာ္ကား ပဲေနာက္ခန္႔၊ အလတ္ေသာဓာတ္ေတာ္ကား ဆံက်ိဳးခန္႔၊ အငယ္ေသာဓာတ္ေတာ္အဆင္းကား ခ်ရာေစ့အသားကဲ့သို႔ အဆင္းနွင့္တကြ မံုညင္းသီးခန္႔၊ စြယ္ေတာ္ တေခ်ာင္း တာ၀တႎသာ၊ တေခ်ာင္း ေဘာဂ၀တီ၊ ဤႏွစ္ေခ်ာင္းကား ေဒါဏပုဏၰားအပ္သည္မဟုတ္၊ ဦးရစ္ၾကား၌ စြယ္ေတာ္သည္ နတ္ျပည္သို႔ေရာက္သည္။ ေျခမဦးေအာက္ရွိေသာ စြယ္ေတာ္ကို နဂါးယူသည္။ ဂႏၶာရမင္းတို႔ကို ပုဏၰားအပ္သည္တေခ်ာင္း၊ ကလိကၤရာဇ္မင္းတို႔ကို ပုဏၰားအပ္သည္တေခ်ာင္း၊ ရွစ္ျပည္ေထာင္မင္းတို႔ကို ျပည္၀င္ေရႊဘလားႏွင့္ခပ္၍ ႏွစ္ဖလားစီအပ္သည္။ ဆံေတာ္ကား စၾက၀ဠာသို႔ေရာက္သည္။ စၾက၀ဠာကိုးကုေဋ၊ ေမြေတာ္တစၾက၀ဠာသို႔ ေရာက္သည္။ စၾက၀ဠာ ရွစ္ကုေဋျဖစ္သည္။
လက်္ာအထက္စြယ္ေတာ္ကား တာ၀တႎသာ၊ လက်္ာေအာက္စြယ္ေတာ္ကား ေဘာဂ၀တီ၊ လက္၀ဲအထက္ စြယ္ေတာ္ကား ကလိကၤရာဇ္၊ လက္၀ဲေအာက္စြယ္ေတာ္ကား ဂႏၶာလရာဇ္ဟူ၍ က်မ္းဂန္လာသည္။ မဟာေစတီတြင္ ဌာနာအံ့ဟူ၍ ရဟႏၲာျမတ္တို႔ နဂါးျပည္မွာပင့္သည္ကို မရရာတြင္တန္ခိုးျဖင့္ ႏွိပ္နင္းယူမွရသည္ ဆိုေသာစကားသည္ မဟာေစတီမွာ ကိန္း၀ပ္ေတာ္မူလိုလွ်င္ ပင့္စကပင္ ၾကြေတာ္မူရာသည္။ မၾကြသည္ကိုေထာက္လွ်င္ စြယ္ေတာ္စစ္သည္ နဂါးျပည္၀ယ္ရွိသည္ ယူေတာ္မူရမည္။ အေၾကာင္းကို ေထာက္လွ်င္လည္း ဘူရိဒတ္နဂါးမင္းသည္ နဂါးျပည္သို႔လာ၍ ဥပုသ္ေဆာက္တည္သည့္ အရာကို ေထာက္ျပန္လွ်င္လည္း နဂါးျပည္၌ ကိန္း၀ပ္ေတာ္မူဟန္မရွိ ယူရမည္။ သံုးလူအထြတ္ဘုရားသိခင္ ဗ်ာဒိတ္ေတာ္ရွိရာ ကိန္း၀ပ္ေတာ္မူမည္အရာမ်ားကို အၿပီးမွတ္ေတာ္မူရာသည္။
ေလာကထြတ္ထားဘုရားဟူသမွ်သည္ အလိုေတာ္ရွိလွ်င္ ျမင့္မိုေတာင္ထိပ္သို႔ႏွစ္လွမ္းျဖင့္ ေရာက္ေတာ္မူႏိုင္၏။ ျမင့္မိုေတာင္ကို နိမ့္ေအာင္ ဖန္ဆင္းေတာ္မူသည္လည္းမဟုတ္၊ ေျခလွမ္းေတာ္ကို အားထုတ္၍လည္း လွမ္းေတာ္မမူ၊ ပကတိ လွမ္းေတာ္မူသည္သာတည္း။ အလိုေတာ္ရွိလွ်င္ ေနမင္း လမင္းကိုေသာ္လည္း ေျခေတာ္ျဖင့္ သံုးသပ္ေတာ္မူႏိုင္၏။ အလုိေတာ္ရွိသည္ရွိေသာ္ မံုညင္းသီးခြန္တြင္းမွ ထိုမွဤမွ စင္းၾကံ သြားေတာ္မူ၏။ ကိုယ္ေတာ္ကို ငယ္ေအာင္ ဖန္ဆင္းေတာ္မူသည္လည္းမဟုတ္၊ မံုညင္းသီးကို ႀကီးေအာင္ ဖန္ဆင္းေတာ္မူသည္လည္းမဟုတ္၊ ပကတိၾကြေတာ္မူသည္သာတည္း။
သရီရဓာတ္ေတာ္၊ သြားေတာ္၊ စြယ္ေတာ္၊ ဆံေတာ္ေမြေတာ္မ်ားသည္ ဘုရားသဗၺညဳကိုယ္ေတာ္ပင္ ျဖစ္သည္။ သတၱ၀ါတို႔အား ေစတီပုထိုး ရုပ္ထုေတာ္တည္ရာ၌ ေနေတာ္မူလိုလွ်င္လည္း မပင့္ဘဲ သစ္ပင္၊ ေတာင္ကမ္း၊ ေရႊနန္းေရႊအိမ္၊ သိမ္ေက်ာင္းအစရွိေသာ အေဆာက္အဦးတို႔၌ ေရာက္ေတာ္မူလွ်င္ တန္ခိုးျပာဋိဟာ သိသာရံုျပေတာ္မူသည္။ ထိုသို႔ေသာ ေစတီပုထိုးရုပ္ထုေတာ္တို႔၌ ၀င္ေတာ္မူ၍ ေနသည္အရာလည္းရွိသည္။ ေကာင္းမႈျပဳသူတို႔သည္ ဌာပနာသြင္းသည္အရာတို႔ေၾကာင့္ ဘုရားရွင္တန္ခိုးေတာ္ကို ဤမွ်ဤေရြ႕ဟူ၍ မၾကံအပ္ေခ်။ အနႏၲျဖစ္သည္။
သီဟိုဠ္ကၽြန္းမဟာေစတီမွာ ဌာပနာကားမေရတြက္ႏိုင္ျဖစ္သည္။ စြယ္ေတာ္ရင္၀င္၍ ကိန္း၀ပ္ေတာ္မူေသာ အခါလည္း ၀င္၍ကိန္း၀ပ္သည္။ စြယ္ေတာ္ပြားမွာ ဌာပနာသည္။ ထိုေစတီ၌ ကိန္း၀ပ္ေတာ္မူသည္၊ မကိန္း၀ပ္သည္ကို သိရၿမဲမဟုတ္၊ အလိုေတာ္ရွိရာ ကိန္း၀ပ္ေတာ္မူၿမဲျဖစ္သည္။ ေမြေတာ္၀င္သည္၊ ထြက္သည္တံခါးကို မဆို။ ဘုရားရွင္တန္ခိုးေတာ္ကိုရွိေစဦး။ ျမင္းမိုေတာင္သို႔ လက္၀ဲရံရွင္မဟာေမာဂၢလာန္ ထက္ေသာအခါ ျမင္းမိုေတာင္မင္းကို ထြင္း၍ တက္သည္၊ က်မ္းဂန္လာ၏။ လူနတ္တို႔ကား ရွင္ေမာဂၢလာန္ကို ျမင္းမိုတက္ေသာအခါ ကဏၭသရက္ပင္းရင္းက ျမင္၏။
ဥပေမယ်ကား- ပယင္းေခ်ာင္းကို ႀကိဳးသီရံေဖာက္ေသာအရာ၀ယ္ တမုတ္ႀကိဳးနီကိုသီေသာဥပမာကဲ့သို႔ ရွင္ေမာဂၢလာန္၀တ္ေသာ သကၤန္းနီနီကို ျမင္ရသည္။ ျမတ္စြာဘုရားတန္ခိုးေတာ္သည္ အနႏၲဇိန အနႏၲဣဒၶိ၀ိဓ ျဖစ္သည္။ သမၺဳေဒၶ အ႒၀ီသဥၥ၊ ဒြါဒသဥၥ သဟႆေက၊ ပဥၥသတ သဟႆနိ၊ နမာမိ သိရသာမဟံ၊ အပၸကံ ၀ါလုကံ ဂဂႍ၊ အနႏၲံ နိဗၺဳတံ ဇိနံ၊ ေတသံ ဓမၼဥၥ သံဃဥၥ-ဟူေသာဂါထာကို ႏွလံုးသြင္း၍ ကိုးကြယ္ေတာ္မူသမွ်သည္ အန၀ဇၨာနိ-အျပစ္မရွိ။ ကုသလာဓမၼာဟူေသာ တရားေတာ္သည္ ေန႔တိုင္းပြား၍ မိုးေသာက္တိုင္းမဂၤလာျဖစ္သည္မ်ားကို စိတ္ေစတနာ စြဲမွတ္ေတာ္မူလွ်င္ သီလအစ၊ မဂ္ဖိုလ္အလယ္၊ နိဗၺာန္အဆံုးဟုဆိုအပ္ေသာ တရားေတာ္ရွိသည္ မဟာဓမၼရာဇ္ တရားမင္းျမတ္။ ။
(သကၠရာဇ္ ၉၅၉-ခု၊ ၀ါဆုိလဆန္း ၂-ရက္ေန႔၊ အနႏၲဓဇဆရာေတာ္က သြင္းသည္။)
(စာၾကြင္း= စာခ်စ္သူမ်ားအား ရိုးသားစြာ၀န္ခံအပ္ပါသည္။ ဤစာစုမ်ားကို ျပင္ဆင္ျဖည့္စြက္ျခင္းမရွိဘဲ မူရင္းအတိုင္းတင္ျပထားပါသည္။ မိမိသည္ သမိုင္းကိုတင္ျပျခင္းသာျဖစ္၍ သမိုင္းအေျခခံျခင္းမဟုတ္ပါ ေသာေၾကာင့္ မူရင္းစာသားမ်ားကို ျပင္ဆင္ျဖည့္စြက္ျခင္းမျပဳခဲ့ပါ။ ျပင္ဆင္ျဖည့္စြက္ျခင္းျပဳခဲ့ေသာ္ မူလစာေရးဆရာကို မေလးစားရာေရာက္ႏိုင္ပါသည္။ မည္သည့္နယ္ပယ္မွာမဆို ယဥ္ေက်းမႈသည္ ေျပာင္းလဲေနၿမဲ ျဖစ္ပါသည္။ ဒီေန႔စာေပယဥ္ေက်းမႈႏွင့္ေရွးျမန္မာမင္းမ်ားလက္ထက္ စာေပယဥ္ေက်းမႈ သည္ တူႏိုင္မည္မဟုတ္ပါ။ ထို႔ေၾကာင့္ စာဖတ္သူမ်ား ဤသြင္းစာမ်ာကို ဖတ္ရႈရာ၌ အခက္အခဲ တစ္စံုတရာ ရွိႏိုင္ပါသည္။ မိမိတို႔ကိုယ္ပုိင္ဉာဏ္ျဖင့္ ျဖည့္စြက္ဖတ္ေပးၾကပါရန္ ေမတၱာရပ္ခံအပ္ပါသည္။)
သံုးလူအထြတ္ျမတ္စြာဘုရားအေလာင္းေတာ္ကို သကၠရာဇ္ (၈၆၄၂)ခု၊ ေကာဇာသကၠရာဇ္ကို မဟာအဥၨနမင္း (၈၆၄၀)ၿဖိဳသည္။ ေနာက္သကၠရာဇ္ (၆၇)ခု၊ ၀ါဆိုလျပည့္ေန႔ တို႔ဘုရားေလာင္းနတ္သား တုႆီတာနတ္ျပည္က စုေတခဲ့၍ ကပၸိလ၀တ္ျပည္၌ သီရိမဟာ မာယာမိဖုယား၌ ပဋိသေႏၶေနေတာ္မူသည္။ (၆၈)ခု၊ ကဆုန္လျပည့္၊ ၆-ေန႔ဘြားေတာ္မူသည္။ (၈၄)ခု၊ ကဆုန္လျပည့္၊ ၅-ေတးေန႔ ေရ၀တီနကၡတ္ႏွင့္ ရွည္၍ ယေသာဓရာမိဖုရားႏွင့္ စံုဘက္သည္။ (၉၇)ခု၊ ၀ါဆိုလျပည့္ ေတာထြက္ေတာ္မူသည္။ ဒုကၠရစရိယာေျခာက္ႏွစ္က်င့္သည္။ သကၠရာဇ္ (၁၀၃)ခု၊ ကဆုန္လျပည့္ေန႔ ဘုရားျဖစ္ေတာ္မူသည္။ (၄၅)၀ါဆိုေတာ္မူသည္။ သကၠရာဇ္ (၁၄၈)ခု၊ ကဆုန္လျပည့္၊ ၃-ေန႔ ပရိနိဗၺာန္၀င္သည္။ လဆုတ္(၁၂)ရက္၊ ၁-ေႏြေန႔ ေတေဇာဓာတ္ေရာက္၍ ဓာတ္ေတာ္စုသည္။
သြားေတာ္ေလးဆယ္၊ စြယ္ေတာ္ေလးေခ်ာင္း၊ ဓာတ္ေပါင္းရွစ္စရြတ္၊ ဆံေတာ္ကား ကိုးကုေဋ၊ ေမြေတာ္ကား ရွစ္ကုေဋ၊ ႀကီးေသာဓာတ္ေတာ္ကား ပဲေနာက္ခန္႔၊ အလတ္ေသာဓာတ္ေတာ္ကား ဆံက်ိဳးခန္႔၊ အငယ္ေသာဓာတ္ေတာ္အဆင္းကား ခ်ရာေစ့အသားကဲ့သို႔ အဆင္းနွင့္တကြ မံုညင္းသီးခန္႔၊ စြယ္ေတာ္ တေခ်ာင္း တာ၀တႎသာ၊ တေခ်ာင္း ေဘာဂ၀တီ၊ ဤႏွစ္ေခ်ာင္းကား ေဒါဏပုဏၰားအပ္သည္မဟုတ္၊ ဦးရစ္ၾကား၌ စြယ္ေတာ္သည္ နတ္ျပည္သို႔ေရာက္သည္။ ေျခမဦးေအာက္ရွိေသာ စြယ္ေတာ္ကို နဂါးယူသည္။ ဂႏၶာရမင္းတို႔ကို ပုဏၰားအပ္သည္တေခ်ာင္း၊ ကလိကၤရာဇ္မင္းတို႔ကို ပုဏၰားအပ္သည္တေခ်ာင္း၊ ရွစ္ျပည္ေထာင္မင္းတို႔ကို ျပည္၀င္ေရႊဘလားႏွင့္ခပ္၍ ႏွစ္ဖလားစီအပ္သည္။ ဆံေတာ္ကား စၾက၀ဠာသို႔ေရာက္သည္။ စၾက၀ဠာကိုးကုေဋ၊ ေမြေတာ္တစၾက၀ဠာသို႔ ေရာက္သည္။ စၾက၀ဠာ ရွစ္ကုေဋျဖစ္သည္။
လက်္ာအထက္စြယ္ေတာ္ကား တာ၀တႎသာ၊ လက်္ာေအာက္စြယ္ေတာ္ကား ေဘာဂ၀တီ၊ လက္၀ဲအထက္ စြယ္ေတာ္ကား ကလိကၤရာဇ္၊ လက္၀ဲေအာက္စြယ္ေတာ္ကား ဂႏၶာလရာဇ္ဟူ၍ က်မ္းဂန္လာသည္။ မဟာေစတီတြင္ ဌာနာအံ့ဟူ၍ ရဟႏၲာျမတ္တို႔ နဂါးျပည္မွာပင့္သည္ကို မရရာတြင္တန္ခိုးျဖင့္ ႏွိပ္နင္းယူမွရသည္ ဆိုေသာစကားသည္ မဟာေစတီမွာ ကိန္း၀ပ္ေတာ္မူလိုလွ်င္ ပင့္စကပင္ ၾကြေတာ္မူရာသည္။ မၾကြသည္ကိုေထာက္လွ်င္ စြယ္ေတာ္စစ္သည္ နဂါးျပည္၀ယ္ရွိသည္ ယူေတာ္မူရမည္။ အေၾကာင္းကို ေထာက္လွ်င္လည္း ဘူရိဒတ္နဂါးမင္းသည္ နဂါးျပည္သို႔လာ၍ ဥပုသ္ေဆာက္တည္သည့္ အရာကို ေထာက္ျပန္လွ်င္လည္း နဂါးျပည္၌ ကိန္း၀ပ္ေတာ္မူဟန္မရွိ ယူရမည္။ သံုးလူအထြတ္ဘုရားသိခင္ ဗ်ာဒိတ္ေတာ္ရွိရာ ကိန္း၀ပ္ေတာ္မူမည္အရာမ်ားကို အၿပီးမွတ္ေတာ္မူရာသည္။
ေလာကထြတ္ထားဘုရားဟူသမွ်သည္ အလိုေတာ္ရွိလွ်င္ ျမင့္မိုေတာင္ထိပ္သို႔ႏွစ္လွမ္းျဖင့္ ေရာက္ေတာ္မူႏိုင္၏။ ျမင့္မိုေတာင္ကို နိမ့္ေအာင္ ဖန္ဆင္းေတာ္မူသည္လည္းမဟုတ္၊ ေျခလွမ္းေတာ္ကို အားထုတ္၍လည္း လွမ္းေတာ္မမူ၊ ပကတိ လွမ္းေတာ္မူသည္သာတည္း။ အလိုေတာ္ရွိလွ်င္ ေနမင္း လမင္းကိုေသာ္လည္း ေျခေတာ္ျဖင့္ သံုးသပ္ေတာ္မူႏိုင္၏။ အလုိေတာ္ရွိသည္ရွိေသာ္ မံုညင္းသီးခြန္တြင္းမွ ထိုမွဤမွ စင္းၾကံ သြားေတာ္မူ၏။ ကိုယ္ေတာ္ကို ငယ္ေအာင္ ဖန္ဆင္းေတာ္မူသည္လည္းမဟုတ္၊ မံုညင္းသီးကို ႀကီးေအာင္ ဖန္ဆင္းေတာ္မူသည္လည္းမဟုတ္၊ ပကတိၾကြေတာ္မူသည္သာတည္း။
သရီရဓာတ္ေတာ္၊ သြားေတာ္၊ စြယ္ေတာ္၊ ဆံေတာ္ေမြေတာ္မ်ားသည္ ဘုရားသဗၺညဳကိုယ္ေတာ္ပင္ ျဖစ္သည္။ သတၱ၀ါတို႔အား ေစတီပုထိုး ရုပ္ထုေတာ္တည္ရာ၌ ေနေတာ္မူလိုလွ်င္လည္း မပင့္ဘဲ သစ္ပင္၊ ေတာင္ကမ္း၊ ေရႊနန္းေရႊအိမ္၊ သိမ္ေက်ာင္းအစရွိေသာ အေဆာက္အဦးတို႔၌ ေရာက္ေတာ္မူလွ်င္ တန္ခိုးျပာဋိဟာ သိသာရံုျပေတာ္မူသည္။ ထိုသို႔ေသာ ေစတီပုထိုးရုပ္ထုေတာ္တို႔၌ ၀င္ေတာ္မူ၍ ေနသည္အရာလည္းရွိသည္။ ေကာင္းမႈျပဳသူတို႔သည္ ဌာပနာသြင္းသည္အရာတို႔ေၾကာင့္ ဘုရားရွင္တန္ခိုးေတာ္ကို ဤမွ်ဤေရြ႕ဟူ၍ မၾကံအပ္ေခ်။ အနႏၲျဖစ္သည္။
သီဟိုဠ္ကၽြန္းမဟာေစတီမွာ ဌာပနာကားမေရတြက္ႏိုင္ျဖစ္သည္။ စြယ္ေတာ္ရင္၀င္၍ ကိန္း၀ပ္ေတာ္မူေသာ အခါလည္း ၀င္၍ကိန္း၀ပ္သည္။ စြယ္ေတာ္ပြားမွာ ဌာပနာသည္။ ထိုေစတီ၌ ကိန္း၀ပ္ေတာ္မူသည္၊ မကိန္း၀ပ္သည္ကို သိရၿမဲမဟုတ္၊ အလိုေတာ္ရွိရာ ကိန္း၀ပ္ေတာ္မူၿမဲျဖစ္သည္။ ေမြေတာ္၀င္သည္၊ ထြက္သည္တံခါးကို မဆို။ ဘုရားရွင္တန္ခိုးေတာ္ကိုရွိေစဦး။ ျမင္းမိုေတာင္သို႔ လက္၀ဲရံရွင္မဟာေမာဂၢလာန္ ထက္ေသာအခါ ျမင္းမိုေတာင္မင္းကို ထြင္း၍ တက္သည္၊ က်မ္းဂန္လာ၏။ လူနတ္တို႔ကား ရွင္ေမာဂၢလာန္ကို ျမင္းမိုတက္ေသာအခါ ကဏၭသရက္ပင္းရင္းက ျမင္၏။
ဥပေမယ်ကား- ပယင္းေခ်ာင္းကို ႀကိဳးသီရံေဖာက္ေသာအရာ၀ယ္ တမုတ္ႀကိဳးနီကိုသီေသာဥပမာကဲ့သို႔ ရွင္ေမာဂၢလာန္၀တ္ေသာ သကၤန္းနီနီကို ျမင္ရသည္။ ျမတ္စြာဘုရားတန္ခိုးေတာ္သည္ အနႏၲဇိန အနႏၲဣဒၶိ၀ိဓ ျဖစ္သည္။ သမၺဳေဒၶ အ႒၀ီသဥၥ၊ ဒြါဒသဥၥ သဟႆေက၊ ပဥၥသတ သဟႆနိ၊ နမာမိ သိရသာမဟံ၊ အပၸကံ ၀ါလုကံ ဂဂႍ၊ အနႏၲံ နိဗၺဳတံ ဇိနံ၊ ေတသံ ဓမၼဥၥ သံဃဥၥ-ဟူေသာဂါထာကို ႏွလံုးသြင္း၍ ကိုးကြယ္ေတာ္မူသမွ်သည္ အန၀ဇၨာနိ-အျပစ္မရွိ။ ကုသလာဓမၼာဟူေသာ တရားေတာ္သည္ ေန႔တိုင္းပြား၍ မိုးေသာက္တိုင္းမဂၤလာျဖစ္သည္မ်ားကို စိတ္ေစတနာ စြဲမွတ္ေတာ္မူလွ်င္ သီလအစ၊ မဂ္ဖိုလ္အလယ္၊ နိဗၺာန္အဆံုးဟုဆိုအပ္ေသာ တရားေတာ္ရွိသည္ မဟာဓမၼရာဇ္ တရားမင္းျမတ္။ ။
(သကၠရာဇ္ ၉၅၉-ခု၊ ၀ါဆုိလဆန္း ၂-ရက္ေန႔၊ အနႏၲဓဇဆရာေတာ္က သြင္းသည္။)
(စာၾကြင္း= စာခ်စ္သူမ်ားအား ရိုးသားစြာ၀န္ခံအပ္ပါသည္။ ဤစာစုမ်ားကို ျပင္ဆင္ျဖည့္စြက္ျခင္းမရွိဘဲ မူရင္းအတိုင္းတင္ျပထားပါသည္။ မိမိသည္ သမိုင္းကိုတင္ျပျခင္းသာျဖစ္၍ သမိုင္းအေျခခံျခင္းမဟုတ္ပါ ေသာေၾကာင့္ မူရင္းစာသားမ်ားကို ျပင္ဆင္ျဖည့္စြက္ျခင္းမျပဳခဲ့ပါ။ ျပင္ဆင္ျဖည့္စြက္ျခင္းျပဳခဲ့ေသာ္ မူလစာေရးဆရာကို မေလးစားရာေရာက္ႏိုင္ပါသည္။ မည္သည့္နယ္ပယ္မွာမဆို ယဥ္ေက်းမႈသည္ ေျပာင္းလဲေနၿမဲ ျဖစ္ပါသည္။ ဒီေန႔စာေပယဥ္ေက်းမႈႏွင့္ေရွးျမန္မာမင္းမ်ားလက္ထက္ စာေပယဥ္ေက်းမႈ သည္ တူႏိုင္မည္မဟုတ္ပါ။ ထို႔ေၾကာင့္ စာဖတ္သူမ်ား ဤသြင္းစာမ်ာကို ဖတ္ရႈရာ၌ အခက္အခဲ တစ္စံုတရာ ရွိႏိုင္ပါသည္။ မိမိတို႔ကိုယ္ပုိင္ဉာဏ္ျဖင့္ ျဖည့္စြက္ဖတ္ေပးၾကပါရန္ ေမတၱာရပ္ခံအပ္ပါသည္။)
0 comments:
Post a Comment