ေညာင္ရမ္းေခတ္သြင္းစာမ်ား (၂၂)

on Sunday, January 23, 2011

သႀကႍေခၚျခင္း၊ ယၾတာစီရင္ျခင္း၊ မီးနတ္ စႏၵီနတ္တို႔ကို ပူေဇာ္ျခင္းတို႔ျဖင့္ မည္သို႔အက်ိဳးရွိသည္ကို သိလိုပါသည္။

ေရေျမရွင္ေလွ်ာက္သည္ဆရာေတာ္ ---
အစိုးရေသာမင္းတို႔သည္ ပ႑ိတပညာရွိပုံဏားတုိ႔ကို သံုးေတာ္မူသည္။ ပ႑ိတပညာရွိပုံဏားတို႔က မဟာသႀကႍေခၚသင့္သည္၊ သႀကႍလတ္ေခၚသင့္သည္၊ ႏွစ္သစ္သႀကႍေခၚသင့္သည္။ ေနလၾကပ္လွ်င္လည္း ေနၾကပ္လၾကပ္သႀကၤန္ေခၚသင့္သည္။ သစ္ဝါးနံစံတို႔ျဖင့္ အင္းျပားခံထား၍ ေျမသို႔တိုင္မစိုက္ဘဲ သစ္လံုးတြင္သာစိုက္၍ မဟာယတရာႀကီးစီရင္ေသာခါ ရုပ္မ်ိဳးခံသည္အရာမ်ားသည္ ကမၻာဦး မဟာသမတမင္းတို႔မွစ၍ ၁၁-ဆက္ေသာမဟာသမတမင္းတို႔လက္ထက္စီရင္ေသာထံုးစံ တေၾကာင္းလည္း မိုးနတ္ပုေဇၨာ္သည္ အရာမ်ားသည္ မီးနတ္ကိုႏွစ္သက္ေသာပံုဏားတို႔သည္ မဟာေဗာဓိပင္ရွိေသာ သီဟိုဠ္ကၽြန္း၌ ေဗာဓိပင္မ်ားကို ခုတ္ထစ္တူးဆြ ႏႈတ္ပစ္ဖ်က္ဆီးေသာ က်ည္းကုလား၊ က်ည္းပုံဏားတို႔သည္ မိစၧာဒိ႒ိျဖစ္သည္။ မီးနတ္ကို အားထုတ္၍ ျမန္မာျပည္ျမန္မာနန္း၌ ပဇာအက်ိဳးရွိအံ့နည္း။ စႏၵီနတ္လည္း တရုတ္တရက္ရွမ္းတို႔ မိရိုးဘလားပုေဇၨာ္သည္ စႏၵီနတ္ကို ပုေဇၨာ္ေစ၍ ပဇာအက်ိဳးရွိအံ့နည္း။ သိသာေတာ္မူသာေအာင္ စာသြင္းေတာ္မူပါဆရာေတာ္။    ။
ျမတ္စံႏွင့္ေက်ာ္ထင္ကို ေစေတာ္မူသည္။

မွာလိုက္သည္ကား ---
မိန္ရာသီကသည္ မိႆရာသီသို႔ ေကာဇာ ၁-ေႏြ တရာသီတရာသီတြင္ ရက္ ၃၀-ေစ့၍ေျပာင္းသည္ကို သႀကႍေခၚစကုန္သည္။ ထိုအခါ ၇-ရက္သားတို႔သည္ ဥေကၡာင္းေဆးတံုသည္ကား ရာသီ ၁၂-သည္ ၁-ႏွစ္၊ ရက္ ၃၀-လွ်င္ ၁-လ၊ နာရီ ၆၀-လွ်င္ တေန႔ႏွင့္တညဥ့္ျဖစ္၍ လတိုင္းသႀကႍေျပာင္းသည္ကား အသၤာသံုသည္၊ လိတၱာသံုသည္၊ ရာသီမသံု၊ မဟာသႀကႍကား ရာသီသံု၊ အသၤာသံု၊ လိတၱာသံု အသံုသံုးပါးညီ၍ သုညသံုးလံုးျမင္ေသာခါ  ကမၻာေပၚစ မဟာသမတတို႔မွစ၍ မဟာသမတဆယ္ဆက္ေသာမင္းတို႔သည္ ဦးေဆးေလွ်ာ္၍ ကိုယ္ေတာ္ကိုေဆးေၾကာ၍ ရွင္ရေသ့တို႔ရြတ္ေသာ ပရိတ္ေတာ္ခံေသာအမႈကိုျပဳ၍ ရာဇပလႅင္ဥဂင္လႈိင္နန္းကို ေဆးေၾကာေသာအျခင္းအရာကို ေဆာင္သည္။ ေယာက်ၤား မိန္းမတို႔ကို ေရသြန္းကုန္သည္။ ရွင္ရေသ့တို႔အား လွဴဒါန္းကုန္သည္မ်ားကို ေဗဒင္သံုးပံုတြင္ ရွိသည္။

မင္းဧကရာဇ္တို႔၌ ဇာတာစည္းလက္တို႔ကိုလည္းေကာင္း၊ ပထမ ဒုတိယ တတိယတိုင္ထူ၍ ထြက္သမွ်တို႔ကို ေသာ္လည္းေကာင္း၊ ေကာဇာေသာမၿဂိဳဟ္ပါပတို႔ႏွင့္ေသာ္လည္းေကာင္း၊ သမသတ္ေမွ်ာ္ေသာ္ လည္းေကာင္း၊ ဇာတာအယိုအက်ရွိေသာ္လည္းေကာင္း၊ ၿမိဳ႕တြင္းနန္းတြင္းသို႔ မိုးႀကိဳးေလာင္မီးက်ေသာ္ လည္းေကာင္း၊ ၿမိဳ႕တြင္းနန္းတြင္းသို႔ ငွက္ေတြက်ီးက်ေသာ္လည္းေကာင္း၊ ေတာင္ပို႔ေရာက္ေသာ္ လည္းေကာင္း၊ ေျမစံုတက္ေသာ္လည္းေကာင္း၊ အေဆာင္မ်ားတြင္ အထြတ္က်ေသာ္လည္းေကာင္း၊ တေဆာင္မ်ား၌ ဒုပိကာ ထီးက်ေသာ္လည္းေကာင္း၊ ဘုရားပုထိုးမ်ားတြင္ရွိေသာ ထီးေတာ္မ်ားက်ေသာ္ လည္းေကာင္း၊ ၿမိဳ႕တံခါးျပစေသာ ၿမိဳ႕ရိုးၿပိဳေသာ္လည္းေကာင္း၊ ဗဟိုစည္ အိမ့္ရွင္စည္ကြဲေသာ္ ေပါက္ေသာ္လည္းေကာင္း၊ နန္းေဆာင္ေတာ္မ်ား၌ ငွက္မေကာင္းနားေသာ္လည္းေကာင္း၊

ထိုမွတပါး သတၱဝါတို႔တြင္ ထူး၍မျဖစ္သမွ်တို႔သည္ ထင္ရွားေသာ္လည္းေကာင္း၊ ေျမႏွိမ့္ေသာ္လည္းေကာင္း၊ မိုးႀကိဳးေလာင္မီးအခ်က္မ်ားစြာ ပစ္ေသာ္ က်ေသာ္လည္းေကာင္း၊ မေကာင္းစြာေသာ စနည္း တေဘာင္ တိတ္နိမိတ္ျမင္ေသာ္လည္းေကာင္း၊ မေကာင္းစြာအိမ္မက္တို႔သည္ ျမင္ေသာ္လည္းေကာင္း၊ ထိုထိုေသာ အေၾကာင္းရွိမွ ခုနစ္ႏွစ္ေျမာက္တႀကိမ္၊ မေကာင္းသမွ်ကို တာ ၅၀၀-ခြါ၍ ေဆးခၽြတ္လွ်င္ အစိုးရေသာ မင္းတို႔ႏွင့္ေတာ္ေလ်ာ္ေအာင္ နန္းေဆာင္ေတာ္တံခါး ထိုအရပ္၌ နန္းေဆာင္တန္ေဆာင္ေဆာက္၍ ေရႊမႈန္႔ ေငြမႈန္႔ သံမႈန္႔ နဝရတ္မႈန္႔ မိုးႀကိဳးသြားေက်ာက္မႈန္႔ အျမဳေတမ်ိဳးမႈန္႔ ေျမမႈန္႔ ေဆးမႈန္႔အစရွိသည္တို႔ျဖင့္ စီရင္အပ္ေသာအမႈ မႏၲာန္ေတာ္ကိုမန္းမႈတ္ေစေသာ အိုးဘိုအိုးမ ေရႊျခည္ ေငြျခည္ သံျခည္ ေၾကးဝါျခည္ မဲျခည္ နီဝါးျခည္ ျခည္ျဖဴဟူေသာရမွ်င္တို႔ကို ေပါင္း၍အကြင္းျပဳအပ္ေသာျခည္ကြင္း၊ မႈန္႔ညက္ သမၺဳေဒၶ အပၸကာ ဝါဠဳကာ စိတ္မန္းေသာအရာ တေရာရမည္ ကင္ပြန္းသီးျပဳတ္အရည္တြင္ ေရခံေရ ျမစ္ဆံုေရ ေခ်ာင္းဆံုေရ ေတာင္ထိပ္ေရ သစ္ခြေရ လယ္ကြက္တြင္းေရ မုိးေရ ေက်ာက္တြင္းေရစေသာ ေရမ်ိဳးတို႔ကိုေပါင္း၍ သစ္အပ္ေသာေရမ်ိဳးတို႔ျဖင့္ ျပဳစု၍ ဦးေဆးဆံေလွ်ာ္ ကိုယ္ေတာ္ေဆးခၽြတ္ ျပဳေသာအရာတို႔ကို မဟာသႀကၤန္ႀကီးေခၚသည္။

ကမၻာဦးစကားရွိသည္။ ထိုသုိ႔မေကာင္းစြာေဆးေၾကာေသာ ပရိကံတို႔ကို မီးရႈိ႕ရသည္။ ၿမိဳ႕တြင္းသို႔မသြင္းရ၊ ေရွးမဟာသမတမင္းတို႔လက္ထက္ စီရင္သည္။ ကၽြဲရုပ္၊ ႏြားရုပ္၊ လူရုပ္၊ ျမင္းရုပ္၊ ဆင္ရုပ္မွစ၍ ရုပ္မ်ိဳးတေထာင္ကိုလည္း ဘေယာင္းႏွင့္ေလးကၽြန္းေျမ အိုးထိန္းလက္စက္ေျမတို႔ကို ေပါင္း၍လုပ္ၿပီးမွ ၿဂိဳဟ္သေႏၶမ်ိဳး သွ်ႏၲီမ်ိဳးတို႔ကို ရြတ္၍ ေဆးတြင္မွ သြင္း၍ ခံသည္သာ၊သဇီဝသႏၱံရိွေသာ သတၱဝါတို႔ကို ခံ၍ မဟာသႀကႍေတာ္ ေခၚေတာ္မမူကုန္။မီးနတ္ကို အေမးေတာ္ရိွရာမွာလည္း ပုံဏားဆိုး ပုံဏားညစ္တုိ႔သည္ ေသမဲ ဟင္းလ်ာစားေသာက္လုိ၍ တရိစၦာန္တို႔ကို တည္ထားက်င္းပသည္ အရာတည္း။ေၾကးကုလား ေၾကးပုံဏားတို႔ သည္  ထုိရေသ့ဆုိး ရေသ့မုိက္တို႔က ႏႊယ္ေသာ အႏႊယ္ေၾကးမ်ိဳးျဖစ္၍ မဟာသႀကႍေတာ္ႀကီးေခၚေသာအခါ စားလိုေသာက္လိုယူလုိ၍ ဆင့္ပြါးျပဳသေသာအရာကို သိေတာ္မူ ေကာင္းေတာ့သည္၊နတ္ေပါင္း ၅၅၀ပုေဇၹာ္လွ်င္ ဥပတ္အႏၱရာယ္တုိ႔ကို ႏွင္လႊင့္ျပီ။စႏီၵနတ္ကို ပုေဇၹာ္သည့္ အရာ၌လည္း တရုတ္တရက္ ရွမ္းသက္ခ်င္းယင္ အင္ ၾကယ္စေသာ မိစၦာဇီ၀လူတုိ႔ကိုးကြယ္ေသာ နတ္ကို ေရေျမရွင္က စရိတ္ေပး၍ ပူေဇာ္ေစလွ်င္ သူ႔ေရွ႕ေနကို ကြမ္း ကမ္းမွားေသာေလာကူပမာကဲ့သို႔ မရိွခဲ့ျပီေလာ၊ပုေဇၹာ္ရိုးကား ေသာတာပန္ သကဒါဂန္ အနာဂန္ စတုေလာကပါ လနတ္တုိ႔ကို ေတာင္းပန္ျခင္း လုပ္ေၾကြးျခင္းတုိ႔ကို ျပဳရာ၏၊ျဗဟၼာသၾကားမင္းတို႔ကို ပုေဇၹာ္ရာ၏ဟူေသာ အရာတုိ႔ကို ေဗဒင္က်မ္းရိုးမွ လာေသာ အစီရင္ ဟိတကာရီမွာလာေသာ အစီရင္တုိ႔ျဖင့္ ေဆာင္အပ္ေပးအပ္၏။ စီရင္ေစအပ္၏။

အရိယာသံဃာေတာ္တုိ႔အား ပင့္၍ လျပည့္သတင္း၊လကြယ္သတင္း၊လၦန္းသတင္းလဆုတ္ သတင္းတို႔၌ လွဴဒါန္းပူေဇာ္ျခင္းကား နိဗၺာန္အလုိ႔ငွါတည္း။ေမြးေန႔ကို ေကၽြးေသာ ဆြမ္းလွဴေသာ အလွဴေတာ္ကို ထုိထုိေသာ မင္းတို႔၌ ယတရာျပဳေသာ အမႈတည္း၊ေလာကအမႈေျပေကာင္း၏။နိဗၺာန္မွာ စၾကာ၀ဠာ ခန္႔ေ၀းေခ်သည္မ်ားကို ႏွလုံးေတာ္သြင္း၍ လၦန္းပကၡ ၊လဆုတ္ပကၡ လျပည့္လကြယ္ေန႔မ်ားကို ရတနာသုံးပါးတို႔အား လွဴတမ္းေပးကမ္းေသာအရာသည္ သီလအစ မဂ္ဖုိလ္ အလယ္ နိဗၺာန္ အဆုံးတုိင္ေအာင္ အက်ိဳးေတာ္ေပးသည္ ကို ႏွလုံးသြင္းအပ္သည္ ၊မဟာဓမၼရာဇ္တရားမင္းျမတ္။
(သကၠရာဇ္ ၁၀၆၅ ခု၊ တပို႔တြဲလဆန္း ၁၀-ရက္ေန႔၊ လယ္ျပင္ေရႊေက်ာင္း ဇိနာရာမ မဟာဓမၼရာဇဂုရု ဆရာေတာ္က သြင္းသည့္စာ။ )


0 comments:

Post a Comment