ေညာင္ရမ္းေခတ္သြင္းစာမ်ား (၂၈)

on Wednesday, January 26, 2011

ရဟန္းကို ဥစၥာႏွံ၍ အခင္းျဖစ္ပါသည္ကို ဝိနည္းအဆံုးအျဖတ္ သိလုိပါသည္။

ေရေျမရွင္ေလွ်ာက္သည္ဆရာေတာ္ ---
လယ္ျပင္ေရႊေက်ာင္း ဇိနာရာမမဟာဓမၼရာဇဂုရုဆရာေတာ္မွာ စႏၵာေဒဝီမိဖုရား ခမည္းေတာ္ ဥစၥာေငြ ၂၀-အပ္သည္။ ေနာက္ဥစၥာရွင္က အႀကိမ္ႀကိမ္ယူသည္၊ ဆရာ တကာ အကၽြမ္းဝင္ၾကသည္၊ ခ်စ္ၾကသည္၊ ေလးျမတ္ၾကသည္ျဖစ္၍ ယူသမွ်ကုိ အမွတ္အသားမရွိ ယူလွ်င္ေပးသည္။ ေနာက္ ဥစၥာရွင္ေယာက်္ားမရွိေနာက္ ဥစၥာရွင္မိန္းမႏွင့္ဆရာေတာ္ ႏွစ္ခြန္းစကားျဖစ္ၾကရာတြင္ ဝိနည္းထိုဆရာေတာ္ေရွ႕ အယူအေကာက္ကိုခံသည္။ ဆရာေတာ္ေက်ာင္းမွာ ယူလွာသူတို႔ျပေစ၊ မျပန္လွ်င္ ေငြမဆံုသာ၊ လကၡံသူကေပးေစ၊ ေကာက္ယူရာတြင္ ဆရာေတာ္အား အမွတ္အသားမရွိ၊ တပည့္အာသဘေလာက သြင္းယူလွာသူတို႔အမည္ကို မွတ္သည္။ ၃-ႀကိမ္ ယူေငြ ၉-ပိႆာစာရရွိသည္၊ ၁၁-ပိႆာေငြစာရင္းမရ လကၡံသည့္ဆရာေတာ္က ေပးေစ ေကာက္ယူရာသည္။ ေကာက္ခုအတိုင္းမေပးလွ်င္ အဒိႏၷံ ေထယ်သခၤါတံ န အာဒါတဗၺံ ဝိနည္းေတာ္ျပသည့္အတိုင္းျဖစ္ေစ၊ ေကာက္ခ်က္အတိုင္း ေရေျမရွင္က ဆရာရင္းျဖစ္၍ စႏၵာေဒဝီမိဖုရား ခမည္းေတာ္ မယ္ေတာ္ဥစၥာရပ္ ၁၁-ပိႆာေငြကို ဘ႑ာစာတည္ပါမည္ သင့္ပါေလာ။ ေငြပင္ခ်ိန္ က်ပ္သခ်ၤာျပ၍ ခ်ိန္ေပးရမည္ေလာ၊ တကာေတာ္က ဘ႑ာစားတည္လွ်င္ လယ္ျပင္ေရႊေက်ာင္းဆရာေတာ္ အမႈမ်ိဳး ရဟန္းသဃၤာတို႔ စက္ဆုပ္အပ္ေသာအရာလြတ္၍ ပကတိ ေရွးသိကၡာေတာ္ယူသည့္အတိုင္း တည္ပါအံ့ေလာဟူ၍ ၁၂-ပါးေသာ ဝိနည္းေကာက္အဆံုးအျဖတ္ ဆရာေတာ္တို႔ကို ေလွ်ာက္သည္။
သကၠရာဇ္ ၁၀၆၀-ခု၊ တပို႔တြဲလၦန္း ၁၃-ရက္ေန႔၊ စည္သူရြာစား၊ ကညင္ေျမာင္စားတို႔ကို ေစေတာ္မူသည္။

ဆရာေတာ္ တက်ိပ္ ၂-ပါး ၾကားသည္ေရေျမ့ရွင္ ---
          စႏၵာေဒဝီမိဖုရား ခမည္းေတာ္ဥစၥာေငြခ်ိန္ ၂၀-ကို ဇိနာရာမ မဟာဓမၼရာဇဂုရုဆရာေတာ္ မွာအပ္သည္။ အႀကိမ္ႀကိမ္ယူသည္ကို ဆရာကလည္းေပးသည္။ တကာကလည္း ယူၾကေလေတာ့သည္သာ မမွတ္မသား ရွိသည္။ ေနာက္သံုးႀကိမ္ယူသည့္ ေငြ ၉-ပိႆာကိုမူကား တပည့္ပဥၨင္းကမွတ္၍ သိရသည္။ အပ္ရင္းဥစၥာ ဘ႑ာကိုလည္း စာရင္းႏွင့္ယူရမည္၊ ေပးလည္းစာရင္းႏွင့္ေပးရမည္ကို မမွတ္မသား ဆရာႏွင့္တကာ ခ်ိန္းခ်က္ စကားမွာသာ အေၾကာင္းျဖစ္သည္။ တကာအပ္ေသာခါ ယူလွ်င္ေပးပါ အထူးစိတ္မရွိ၊ ကုန္ခ်ိန္ေရာက္လွ်င္ ကံုေစေတာ့ဆို၍ ဆရာက အမွတ္အသားမထားေနသည္ျဖစ္မည္။ ဆရာကလည္း တကာယူသည့္အႀကိမ္ကို သိႏိုင္ေတာ့မည္ေလာ။ ေငြကံုလွ်င္ ေျပေတာ့သည္ယူ၍ အမွတ္အသား မထားေနမည္ျဖစ္မည္ကို စစ္ရမည္။ ထုိသို႔မဟုတ္ ယူသည္အႀကိမ္မ်ားသည္၊ တကာက သိႏိုင္မည္မဟုတ္ ယူ၍ ဥစၥာရွင္ေငြဟူ၍လည္း သိေစ၊ ခိုးလိုေသာစိတ္လည္း ရွိေစ၊ ခိုးလည္းခိုးေစ။ ဤသို႔အဂၤါ ၃-ပါးညီေခ်လွ်င္မူကား အဒိႏၷံ ေထယ်သခၤါတံ န အာဒါတဗၺံ၊ အသမေဏာ အသက်ပုတၱိေယာ ဟူ၍ ယူရမည္။

          ဆရာေတာ္လည္း မမွတ္မသား၊ တကာ၌လည္း စာရင္းမထား၊ ယံုၾက၍ အထူးမရွိၾကလွ်င္ သကၤာစြန္းၿငိဘြယ္မရွိ၊ ဥစၥာရွင္မရွိ၍ မိဘုရားမယ္ေတာ္က ေတာင္းသည္ကို ဆရာေတာ္ကမေပးေနသည္။ မင္းေယာက်္ားတို႔က ေတာင္းသည္ယူသည္၊ ေစသူတို႔ကို မင္းမိန္းမ မသိေနသာမည္မဟုတ္၊ သိသည့္အတိုင္းျပေစ။ ဆရာေတာ္တပည့္ ပဥၨင္းမွတ္သားသည့္ေငြ ၉-ပိႆာကို ပေစ၊ ၁၁-ပိႆာေငြမွာ မိဘုရားမယ္ေတာ္ကို သစၥာျပဳေစ၊ သစၥာျပဳဝံ့လွ်င္ ဆရာေတာ္ကေလ်ာ္ေစ။ ေငြေလ်ာ္ရလွ်င္ ဆရာေတာ္ကို ဝတ္ျဖဴလဲေစ၊ မိဖုရားမယ္ေတာ္ သစၥာစကားမဆိုဝ့ံလွ်င္ ေငြကိုလည္းဆံုးေစ၊ ၾဆာေတာ္ကိုလည္း ဝတ္ျဖဴလဲေစ၊ မေကာက္မယူသာ။ ေကာက္တန္းထားသည္ေရေျမရွင္က မိဘုရားမယ္ေတာ္အမႈ ဆရာေတာ္အမႈကို သိမ္း၍ ဘ႑ာစားတည္လွ်င္မူကား ဆရာမွာလည္း အျပစ္မရွိ၊ တကာမွာလည္း အျပစ္မရွိ ျဖစ္ေတာ့သည္။

          ဘ႑ာစားတည္ရာမွာ သူတပါးဥစၥာဟူ၍လည္း သိေစ၊ ခိုးလိုေသာစိတ္လည္း ရွိေစ၊ ခိုးလည္း ခိုးယူေစ၊ ဤအဂၤါညီမွ သိကၡာေတာ္ကိုယ္မွ လြတ္မည္။ ပါဒံဝါ ပါဒါရဟံဝါ အတိေရကပါဒံဝါ က်မ္းလာသည္။ တမတ္ေသာ္လည္းျဖစ္ေစ၊ တမတ္ထိုက္ေသာဥစၥာေသာ္လည္းျဖစ္ေစ၊ တမတ္ထက္လြန္ေသာ ဥစၥာေသာ္ ၍လည္းျဖစ္ေစ၊ ခိုးေသာ္လည္း ပါရာဇိကခိုးလိုေသာစိတ္ရွိ၏။ မခိုးမယူလွ်င္ ထုလႅစည္းအာပတ္တတ္သည္။ သူ၏ဥစၥာကိုလည္း သိ၏၊ ခိုးလိုေသာစိတ္လည္း မရွိ၊ ခိုးလည္းမခိုးသည္မွာ ရဟန္းမႈအထူးမရွိ၊ အဂၤါ ၃-ပါးမညီသည္ ေၾကးေငြတို႔ကိုနည္း ထိုနည္းေကာက္၊ ဝိနည္းအဆံုးအျဖတ္ ဆရာေတာ္တို႔သည္ တရားမင္းျမတ္ဘုန္းအာဏာကို အာဏာျပဳ၍ ေငြ ၁၀၀-ကိုေခ်း၍ေတာ္ေသာ္လည္း ပါရာဇိကမေရာက္၊ ေၾကးေငြ ေရႊ ကိုင္ေခ်ရာမွာ နိသဂၢိအာပတ္သည္၊ ေပးရသူတို႔ကလည္း မခံႏိုင္၍ေပးသည္၊ ေၾကာက္၍ေပးရသည္ အရာသာျဖစ္သည္၊ လယ္ျပင္ေရႊေက်ာင္းဆရာေတာ္ကို သိကၡာေတာ္မွလြတ္ေစ၊ ဝိနည္းေတာ္မရွိေခ်၊ ဝိနည္းေတာ္မွ မလြတ္သမွ်သည္ ဥစၥာအပ္ရင္းသူတို႔ ဥစၥာဆံုးေသာ္လည္း ဥစၥာရွင္က ယူစလည္းရွိသည္၊ ဆရာက ေပးစလည္းရွိေခ်သည္၊ မမွတ္သည့္အခ်က္သာ ဆရာေတာ္တြင္ အျပစ္ရွိသည္၊ ေရေျမရွင္က ဘ႑ာစား တည္ပါမည္၊ ဆရာေတာ္တို႔ကို ေလွ်ာက္ရာမွာ တည္ေစေတာ့မဆိုသာ၊ ဘ႑ာစားတည္ရေခ်လွ်င္ ဆရာေတာ္ကို အမ်ားသကၤာစြန္းၿငိၾကေလလွ်င္ ပစ္မွားသူတို႔မွာ အပါယ္လားရမည္အေၾကာင္းျဖစ္ေတာ့သည္။

          ဆရာႏွင့္တပည့္ ဆရာႏွင့္တကာ ၾကမၼာကိုယိုးၾက၍ လက္ဆုပ္ေျဖ၍ေနၾကလွ်င္ သင့္ေတာ့သည္။ ၁၁-ပိႆာေငြသည္ ေရေျမရွင္မွာ ဘိတ္စည္သည့္ခန္႔မွ်မရွိ ေပးလည္းသင့္၏။ မေပးလည္း သင့္၏။ လယ္ျပင္ေရႊေက်ာင္း ဇိနာရာမ မဟာဓမၼရာဇဂုရုဆရာေတာ္သည္ ေရေျမရွင္ငယ္ရြယ္ခါက ျပဳစုမစ သြန္သင္၍ အလံုးစံုၿပီးေျပေခ်သည္။ ေက်းဇူးေတာ္ကို ဆပ္သည္လည္း မည္ေတာ့သည္။ ဆရာ၌ အမႈရွိလွ်င္ တပည့္ေထာက္မသည္လည္း မည္ေတာ့သည္။ ဆရာေတာ္မွာ အျပစ္မရွိဟူ၍ ႏွလံုးေတာ္အၿမဲသြင္းေကာင္း ရခ်ိမ့္မည္ တရားမင္းျမတ္။   

0 comments:

Post a Comment